1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قیمت بنزین در ترکیه و آمریکا چقدر است؟

قیمت بنزین در ترکیه و آمریکا چقدر است؟

24 شهریور 1394
  • 0

نرخ بنزین در ایران ۲۹ سنت است که این رقم ۵۵درصد کمتر از آمریکا و ۸۱درصد کمتر از ترکیه است.

مهدی کرباسیان در نخستین همایش بین المللی آهن و فولاد ایران با اشاره به اینکه ایران یکی از امن ترین کشورهای حوزه خاورمیانه میانه و شمال افریقا است، اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت تولید فولاد خام ایران 16 میلیون تن (به روش احیای مستقیم)، سنگ آهن کنسانتره 36.8 میلیون تن، گندله سنگ آهن 22 میلیون تن و احیای مستقیم آهن 16 میلیون تن است.

وی با بیان اینکه در 6 ماه آینده ظرفیت تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن به ترتیب 4 و 2.5 میلیون تن افزایش می یابد، افزود: ایران در هفت ماه ابتدای سال 2015 میلادی بیش از 9.6 میلیون تن فولاد تولید کرد که این رقم 46درصد از مجموع تولید این محصول در منطقه منا محسوب می شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه در مرداد ماه سال جاری بیش از 1.2 میلیون تن فولاد خام تولید شده است، گفت: رقم سرمایه گذاری ایران تا افق سال 2020میلادی برای حوزه های معدن و صنایع معدنی 26 میلیارد دلار است که در حال حاضر 9 میلیارد دلار طرح در دست اجرا قرار دارد.

وی درباره جایگاه ایران در ذخایر منایع طبیعی و هچنین نیروی انسانی ماهر در بخش سنگ آهن و فولاد گفت: ایران در 5 سال آتی برای کشف ذخایر جدید سنگ آهن 500 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گفته کرباسیان، برنامه اکتشاف 200هزار کیلومتر مربعی در ایران که از زمستان دو سال گذشته آغاز شده میزان ذخایر معدنی ایران از جمله سنگ آهن را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

کرباسیان میزان ذخایر قطعی سنگ آهن ایران با اکتشافات فعلی را 2.7 میلیارد تن اعلام و در عین حال تاکید کرد: در این میان معادن سنگ آهن سنگان 1.2 میلیارد تن، گل گهر یک میلیارد تن و چادرملو 200 میلیون تن ذخیره دارند.

رییس هیات عامل ایمیدرو از پوشش سرمایه گذاری های بخش معدن و صنایع معدنی ایران از سوی سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک های فنی و اقتصادی ایران خبر داد و گفت: در بخش زغالسنگ - به عنوان پشتوانه تولید فولاد به روش کوره بلند- نیز 224 میلیون یورو سرمایه گذاری مورد نیاز است.

رییس هیات عامل ایمیدرو به سرمایه گذاری های جدید ایمیدرو در سواحل جنوبی ایران اشاره کرد و گفت: 6.8 میلیارد یورو در این مناطق سرمایه گذاری خواهد شد که سهم چابهار 3.1 میلیارد دلار، سهم بندرعباس 3 میلیارد دلار و سهم منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان 800 میلیون دلار است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با مقایسه نرخ انرژی بین کشورهای امریکا، ترکیه و ایران اظهار داشت: نرخ بنزین در ایران 29 سنت است که این رقم 55درصد کمتر از آمریکا و 81درصد کمتر از ترکیه است. علاوه بر این گاز طبیعی در ایران با نرخ 4سنت عرضه می شود که 58درصد کمتر از آمریکا و 89درصد کمتر از ترکیه محسوب می شود.

به گفته وی هزینه برق (هر کیلو وات ساعت)در ایران 3سنت است که 28درصد کمتر از آمریکا و 75درصد کمتر از ترکیه است.



نظرات