1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قطع احتمالی سهمیه سوخت خودروها و تک نرخی شدن آن

قطع احتمالی سهمیه سوخت خودروها و تک نرخی شدن آن

3 خرداد 1394
  • 0

مدیر روابط عمومی وزارت نفت گفت: در مورد سهمیه سوخت خودرو‌های شخصی هنوز تصمیم قطعی صورت نگرفته است اما به‌ احتمال زیاد این سهمیه واریز نمی‌شود و خودرو‌های شخصی از این به بعد با نرخ آزاد سوخت گیری می‌کنند.

اکبر نعمت‌اللهی در حاشیه طرح افتتاح سالن کنفرانس ناحیه آبادان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی به حساب آن‌ها واریز شده اما سهمیه سوخت خودرو‌های شخصی تا این لحظه اعمال نشده است.

وی افزود: در مورد سهمیه سوخت خودرو‌های شخصی هنوز تصمیم قطعی صورت نگرفته اما به‌ احتمال زیاد این سهمیه واریز نمی‌شود و خودرو‌های شخصی از این به بعد با نرخ آزاد سوخت گیری می‌کنند.

نعمت‌اللهی با بیان اینکه این موضوع در روز‌های آینده مشخص می‌شود، تک‌نرخی کردن سهمیه سوخت برای خودروهای شخصی را امری مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با این کار جلوی فروش غیرقانونی، قاچاق و نگه داشتن بیش از حد سوخت در کارت جلوگیری می‌شود.

مدیر روابط عمومی وزارت نفت با بیان اینکه خودرو‌های عمومی نیز بر اساس مسیری که طی می‌کنند و چیزی که از بارنامه و جی‌پی‌اس آن‌ها دریافت می‌شود سهمیه سوخت دریافت می‌کنند، عنوان کرد: با این کار سوخت مازاد بر مصرف داده نمی‌شود و هر فرد به‌اندازه‌ای که مصرف دارد سوخت دریافت می‌کند.

وی با اشاره به مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، بیان کرد: مجموعه پخش در صنعت نفت نقش سرباز جلو را بازی می‌کند و در واقع قسمت ارتباطی مجموعه نفت با مردم را تشکیل می‌دهد.

نعمت‌اللهی اظهار داشت : همین ویژگی سبب حساس بودن کار مجموعه پخش شده است و از آنجایی که این ارتباط همیشگی است مانند برق که تا کلید آن خاموش شود همه متوجه می‌شوند، خدمات پخش نیز به خودی خود به‌صورت مداوم در پمپ بنزین‌ها و دیگر مناطق زیر نظر عموم است و به‌صورت آنی رصد می‌شود.

مشاور وزیر نفت با بیان اینکه در فصول مختلف ممکن است مشکلاتی برای پخش سوخت‌هایی مانند گاز به وجود بیاید، عنوان کرد: این موضوع نیز بر حساسیت کار می‌افزاید و نیازمند مدیریت کامل و صحیح است.

وی اظهار داشت: در یک ماه آینده پالایشگاه آبادان بنزین یورو4 خود را عرضه می‌کند و شاهد ارائه بنزینی با کیفیت مطلوب از این پالایشگاه برای ارائه در پمپ بنزین‌ها خواهیم بود.



نظرات