1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. دور دوم اصلاح سهمیه بنزین وانت بارها از اول فروردین ۹۴ اجرایی می‌شود

دور دوم اصلاح سهمیه بنزین وانت بارها از اول فروردین ۹۴ اجرایی می‌شود

28 بهمن 1393
  • 2

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها از فرصت یک ماهه وانت بارها در اسفندماه سال جاری برای ثبت نام و اخذ پروانه خبر داد و گفت: وانت بارهایی که اقدام به ثبت نام نکنند از ابتدای فروردین ماه سهمیه بنزین یارانه ای آنها ۶۰ لیتری می شود.

امیر جعفرپور در گفت‌وگویی اظهار داشت: طی 4 سال گذشته یک میلیون و 250 هزار وانت بار فعال در بخش حمل و نقل عمومی از طریق وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، شهرداری ها و اصناف، اقدام به ارائه مدارک خود و ثبت نام در سامانه اینترنتی ساماندهی خودروهای عمومی کردند.

وی افزود: از این تعداد، مالکان 350 هزار وانت بار مراحل ثبت نام را تا صدور پروانه طی کردند اما پرونده 900 هزار وانت بار هنوز باز است و فرایند ثبت نام آنها کامل نشده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌های وزارت کشور با بیان اینکه "در مجموع 2 میلیون و 200 هزار وانت بار در چرخه حمل و نقل کشور داریم"، گفت: از این تعداد در 4 سال گذشته 950 هزار وانت بار هیچ گونه مراجعه ای برای ثبت نام در سامانه مربوطه برای فعال بودن در چرخه حمل و نقل عمومی نکرده اند و تلقی ما این است که این تعداد، وانت بارهایی هستند که برای کارهای شخصی استفاده می شوند.

وی افزود: وانت بارهایی که در چرخه حمل و نقل عمومی استفاده نمی شوند، باید همچون دیگر خودروهای شخصی، سهمیه بنزین یارانه ای به میزان 60 لیتر دریافت کنند، از اینرو از ابتدای اسفندماه سهمیه بنزین یارانه ای 950 هزار دستگاه وانت باری که هیچ ثبت نامی برای دریافت پروانه فعالیت در حمل و نقل عمومی نداشته اند به 60 لیتر کاهش می یابد.

جعفرپور با تأکید بر اینکه "قرار نیست کارت سوخت وانت باری باطل شود"، گفت: در واقع وانت بارهایی که در چرخه حمل و نقل عمومی فعال هستند و این فعالیت خود را با دریافت پروانه اعلام می کنند، از سهمیه یارانه ای فعالیت در حمل و نقل عمومی استفاده خواهند کرد و وانت بارهایی که برای کارهای شخصی مالک خود استفاده می شوند مانند دیگر خودروهای شخصی سهمیه 60 لیتری بنزین یارانه ای دریافت می کنند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌های وزارت کشور با بیان اینکه "دور دوم اصلاح سهمیه بنزین وانت بارها از ابتدای فروردین 94 اجرایی می شود"، اذعان داشت: از ابتدای اسفند ماه دور جدید ساماندهی وانت بارها با فعالیت سامانه ای به آدرس اینترنتی Navganbari.ir آغاز می شود که به جز 350 هزار وانت باری که پروانه آنها برای فعالیت در حمل و نقل عمومی صادر شده، بقیه وانت بارها که یک میلیون و 850 هزار دستگاه هستند، در صورتی که در چرخه حمل و نقل عمومی فعالیت می کنند باید در فرصت یک ماهه اسفندماه برای ثبت نام در سامانه مذکور اقدام کنند، در غیر این صورت از ابتدای فروردین سهمیه بنزین یارانه ای وانت بارهایی که اقدام به ثبت نام نکرده اند به سهمیه 60 لیتری تبدیل می شود.

این مقام مسئول در خصوص نحوه ثبت نام در این سامانه گفت: متقاضیان نمی توانند شخصا اقدام به ورود به سایت برای ثبت نام کنند بلکه باید به شهرداری ها، سازمان های تاکسیرانی شهرها و سازمان های حمل و نقل عمومی مراجعه کنند تا متصدیان مربوطه در این سازمان ها با نام های کاربری و رمزهای عبوری که در دست دارند، وارد سایت شده و برای متقاضیان ثبت نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان باید مراحل ثبت نام را تا صدور پروانه پیگیری کنند.

جعفرپور در پاسخ به اینکه "متقاضیان ثبت نام در سامانه ساماندهی وانت بارها در شهرهای کوچک یا روستاها که فاقد شهرداری هستند به چه نهادی باید مراجعه کنند"، تصریح کرد: این قبیل از متقاضیان باید به نزدیک ترین شهرداری به محل اقامت خود، برای ثبت نام مراجعه کنند.



نظرات

  • محمدماجد محمدماجد (29 بهمن 1393 ساعت 01:24)

    یعنی بنزین گران میشود وسلام

  • آفرین آفرین (28 بهمن 1393 ساعت 22:30)

    دور دوم اصلاحات ، نتیجه چه خواهد شد یواش یواش بستی میرویم که کاملا بنزین آزاد شود ،