1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. دلیل محرمانه بودن مذاکره با فیات

دلیل محرمانه بودن مذاکره با فیات

29 شهریور 1395
  • 2

در شرایطی که ایران خودرویی‌ها اعلام کرده‌اند فیات-کرایسلر گزینه جدید آنها برای همکاری مشترک است، هیچ خبری در مورد جزئیات مذاکره این دو شرکت به بیرون درز نکرده و مشخص نیست در نهایت شراکت میان آنها شکل خواهد گرفت یا نه.این در حالی است که به گفته منابع آگاه، نه ایران خودرویی‌ها و نه فیات، هیچ‌کدام تمایلی به افشای جزئیات مذاکره با یکدیگر ندارند و این موضوع بیشتر به‌دلیل حساسیت‌های سیاسی است.

فیات در حال حاضر سهامدار کرایسلر آمریکا به حساب می‌آید و این دو شرکت به نوعی یک گروه خودروسازی هستند و بنابراین در تصمیمات یکدیگر اعمال نظر می‌کنند. به گفته منابع آگاه، ازآنجاکه آمریکایی‌ها ید طولایی در تحریم کردن ایران دارند و کرایسلر نیز به هر حال تابع سیاست‌های کلی آمریکایی‌ها است، ایران خودرو و فیات نمی خواهند با افشا کردن مذاکرات، بهانه دست آنها بدهند.

به عبارت بهتر، ایران خودرو و فیات قصد دارند مذاکرات خود با یکدیگر را در فضایی آرام و به دور از حاشیه پیگیری کرده و برای در امان ماندن از حاشیه‌های سیاسی، تا حد امکان از رسانه‌ای کردن جزئیات مذاکره خودداری کنند. این در شرایطی است که گفته می‌شود ایران خودرو می‌خواهد بخشی از بازار زیر ۵۰ میلیون تومان خود را با محصولات فیات پوشش دهد و بیشتر بازه قیمتی ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان را هدف گرفته است.

سال گذشته بود که‌هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو رسما اعلام کرد فیات به‌عنوان شریک جدید این شرکت انتخاب شده و مذاکرات با آن به‌زودی آغاز خواهد شد. از آن روز به بعد، اخبار ضد و نقیض زیادی در مورد مذاکرات ایران خودرو و فیات مطرح شد که تقریبا هیچ‌کدام ازسوی طرفین ماجرا تایید نشده‌اند.


منبع : دنیای خودرو



نظرات

  • محمد محمد (31 شهریور 1395 ساعت 09:35)

    خیر هیچ ضرورتی ندارد. لطفاً قانون تجارت را مطالعه کنید تا توقع بی اساس از یک کسب و کار نداشته باشید. ضمناً سهامداران عمده از طریق نماینده خود در هیأت مدیره در جریان کم و کیف تصمیمات قرار می گیرند. به سوالات سهامداران خرد در مجمع سالیانه پاسخ داده خواهد شد.

  • mehrnaz mehrnaz (30 شهریور 1395 ساعت 12:51)

    سهامدارن ایران خودرو چطور؟ هیچ حقوقی ندارنند تا در جریان جزییات این مزاکرات باشند؟