1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قیمت صادراتی خودروی پراید چقدر است؟

قیمت صادراتی خودروی پراید چقدر است؟

2 اسفند 1393
  • 9

در شرایطی که این روزها مشتریان ایرانی دل خوشی از قیمت خودروهای داخلی ندارند، خبر می‌رسد «پراید» در بازارهای صادراتی ارزان‌تر به فروش می‌رسد. آن‌طور که احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان می‌گوید، پراید در حال حاضر قیمتی حدود پنج هزار دلار در بازار عراق دارد و نسبت به بازار ایران، ارزان‌تر است.

با توجه به این گفته نعمت بخش و با در نظر گرفتن نرخ سه هزار و 400 تومان برای «دلار»، پراید به‌عنوان ارزان‌ترین خودرو ایران، در حال حاضر قیمتی برابر با 17 میلیون تومان در بازار عراق دارد. این در حالی است که ایرانی‌ها برای خرید ارزان‌ترین پراید، باید حدود 20 میلیون تومان پول بپردازند؛ بنابراین پراید صادراتی حداقل سه میلیون تومان ارزان‌تر است.

البته آن‌طور که دبیر انجمن خودروسازان می‌گوید، پراید صادراتی به عراق،برخی امکانات و آپشن‌های پراید عرضه شده در ایران را ندارد و یکی از دلایل ارزان‌تر بودنش به این موضوع مربوط می‌شود. به گفته وی، همچنین پراید صادراتی به عراق، از برخی هزینه‌ها مانند مالیات بر ارزش افزوده نیز معاف است و طبیعی است که قیمت آن در مقایسه با پراید عرضه شده در ایران، کمتر باشد.

دبیر انجمن خودروسازان همچنین این را هم می‌گوید که در حال حاضر صادرات پراید سود بیشتری نسبت به عرضه این خودرو در بازار داخل دارد. گفته‌های نعمت بخش در شرایطی است که در حال حاضر خودروسازان ایرانی حال و روز خوشی در صادرات ندارند و بازار اصلی آنها نیز عراق است، آن هم با رقمی نه چندان قابل قبول.



نظرات

  • سوسو سوسو (3 اسفند 1393 ساعت 09:59)

    میگم دیگه این عراقی ها چیزی کم وکسری ندارن؟ خوراک و امنیت و لباس و ماشین و... که داریم میفرستیم واسشون میخوان جامونم باهاشون عوض کنیم ما بریم پیش داعش اونا بیان اینجا.البته فکر نکنم بیان آخه اونجا همه چیز واسشون بصرفه تره بیان اینجا باید پراید 20تومن پول بدن.ولش کن همونجا بمونید ما واستون همه چی مجانی میفرستیم .

  • آفرین آفرین (2 اسفند 1393 ساعت 21:49)

    اگر سه میلیون ارزانتر است قبول ولی حکایت چیز دیگری است .

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (2 اسفند 1393 ساعت 19:51)

    وقتی خودمون به خودمون رحم نمیکنیم از این بیشتر انتظار نداشته باشید

  • مرتضی موحد مرتضی موحد (2 اسفند 1393 ساعت 19:43)

    دروغ مححححضضضض. بخدا خیلی کمتر 17 میلیون تومانه توی عراق.

  • حامد صابر حامد صابر (2 اسفند 1393 ساعت 13:14)

    اونجا ارزون میفروشن عوضش اینجا جبران میکنن

  • آرازدنت آرازدنت (2 اسفند 1393 ساعت 13:12)

    درسته عراقیها بدبختن ولی عقلشون میرسه که این فرقونو سوار نشن با همین قیمت میتونن ارزون قیمت برندهای خیلی بهتر از پرایدو سوار شن

    گالاردو گالاردو (2 اسفند 1393 ساعت 17:47)

    دوست من عراقیها بدبخت نیستن اونا اصلا چیزی به اسم گمرک ندارن و بهترین ماشینا با نازلترین قیمت در اختیارشون هست ما بیچاره ایم که باید برای خودروهای چینی که کیفیت بالایی هم ندارن باید کلی تومن بدیم!!!

  • جرمی جرمی (2 اسفند 1393 ساعت 11:27)

    چراغی که به منزل رواست ، به مسجد حرام است .

  • حسین معمار حسین معمار (2 اسفند 1393 ساعت 11:17)

    آپشششششننننننننننن؟مثلا یکی از آپپپپپپپپپپپپشن هاشو برام نام ببرید؟نکنه اونم آپشنهاش مثل دنا هست؟در؟گلکیر؟آها سپر عقبه...آره سپر عقب نداره قیمتش کمتره