1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. خودروهای چینی هم گران شدند

خودروهای چینی هم گران شدند

14 اردیبهشت 1394
  • 2

"هاوال " از آن دسته خودروسازان چینی است که تمرکز خود را تنها بر روی مدل های شاسی بلند قرار داده است. این شرکت تنها پس از 13 سال از تاسیس خود به یکی از بهترین سازندگان شاسی بلند در بازار چین بدل شده است. شرکت مذکور که به نوعی زیر مجموعه گریت وال به حساب می آید چندی است که سودای حضور در بازارهای معتبرتر را در سر میپروراند تا علاوه بر روسیه، کشورهای اروپای شرقی و خاور میانه، نوبت به استرالیا برسد، جایی که تنها خودروهای با کیفیت توان رقابت مناسب را خواهند داشت.

اولین نماینده هاوال در بازار استرالیا مدل H2 خواهد بود که در کلاس کراس اوورهای جمع جور و برای رقابت با نیسان قشقایی روانه بازار میشود .

مدل H9 به عنوان یک شاسی بلند بزرگ هفت نفره و سیستم چهار چرخ متحرک رقیب باسابقه ای همانند تویوتا پرادو را پیشروی خود می بیند.

نکته جالب در مورد مدل های در نظر گرفته شده برای فروش هاوال، قیمت های آنهاست که بر خلاف انتظار در رده خودروهای ارزان قیمت قرار نمی گیرند به طوری‌که H2 با قیمت پایه 20 هزار دلار و H9 ، با قیمت 45 هزار دلار موجود هستند.

مدل دیگری که این شرکت چینی قصد عرضه آن را در بازار استرالیا دارد، هاوال H8 است، خودرویی که به لحاظ ابعاد مشابه با H9 محسوب می شود ولی با ظرفیت حمل پنج سرنشین و تمرکز بر مصارف صرفا شهری، خودروهایی همانند فورد تریتوری و هیوندای سانتافه را هدف قرار داده است.

هاوال یک پیشرانه دولیتری را به طور استاندارد برای این مدلها در نظر گرفته ولی خریداران این امکان را خواهند داشت تا خودروی خود را به پیشرانه قدرتمندتر شش سیلندر بنزینی و دیزلی نیز مجهز کنند. اما در نمایشگاه خودروی شانگهای امسال، هاوال چندین مدل جدید و مفهومی را نیز معرفی کرده که در اواخر سال 2016 آنها را رهسپار بازارهای مختلف از جمله استرالیا می‌کند.

یکی از جالب ترین این مدلها، H6 کوپه است که به عنوان یک شاسی بلند اسپرت بر اساس نمونه استاندارد این خودرو توسط گریت وال طراحی و ساخته شده تا به لحاظ فرم و جزییات بدنه و داخل اتاق یک سر و گردن بالاتر از مدلهای دیگر این شرکت به چشم آید. پیشرانه در نظر گرفته شده برای آن یک نمونه چهار سیلندر توربو به حجم دو لیتر و با حداکثر قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 315 نیوتن متر است که نیروی تولیدی به وسیله گیربکس شش دنده دستی و یا ششدنده دوکلاچه به چرخهای جلو منتقل میشود. کیفیت مواد به‌کاررفته در داخل اتاق H6 کوپه حداقل در تصاویر منتشر شده از آن خوب به نظر میرسد و طراحی داشبورد نیز کاملا اسپرت است. از رقبای اصلی این خودرو باید به تویوتا راو4 و مزدا CX5 اشاره داشت و در عین حال قیمت آن نیز از 27 تا 35 هزار دلار متغیر است.

مدل دیگر معرفی شده هاوال در نمایشگاه شانگهای، H7 است، خودرویی که برای پر کردن جای خالی میان دو مدل H6 و H8 عرضه شده و از طراحی به روز و کاملا جدیدی بهره می برد. البته بدنه خودرو با مدل مفهومی به نمایش در آمده در نمایشگاه دو سال پیش شانگ های وجه تشابه بسیار زیادی دارد ضمن این‌که H7 تنها شاسی بلند هاوال (گریت وال) به حساب می آید که در دو مدل استاندارد و کشیده (L) عرضه میشود.نمونه عادی این خودرو ظرفیت حمل پنج سرنشین و مدل کشیده به عنوان یک شاسی بلند هفت نفره البته به شرطی که سرنشینان ردیف آخر چندان بلند قد نباشند، امکان استفاده دارد. داخل اتاق این خودرو اما به لطف کیفیت ساخت خوب، استفاده از مواد درجه یک و البته رنگ قهوه ای سوخته واقعا با بقیه خودروهای چینی و حتی مدلهای دیگر هاوال تفاوت دارد. نکته دیگر استفاده از نمایشگرهای دیجیتالی در پشت آمپر است که برای اولین بار در شاسی بلندهای چشم بادامی ها آن هم در مقیاس تولید انبوه وجود دارد ضمن این‌که صفحه نمایش لمسی قرار گرفته در بخش بالایی کنسول مرکزی نیز از وضوح تصویر و کارایی خوبی بهره میبرد. پیشرانه قرارگرفته در زیر کاپوت این خودرو همانند مدلهای جدید دیگر هاوال دارای حجم دو لیتر و مجهز به توربوشارژر است. اما به لطف برنامهریزی مجدد مجموعه قوای محرکه حداکثر قدرت خروجی آن برابر با 218 اسب بخار است که این نیرو به کمک یک گیربکس شش دنده خودکار به چرخ های جلو منتقل میشود. قیمت تعیین شده برای این شاسی بلند لوکس چینی نیز از 31 هزار دلار در مدل پایه تا نزدیک به 40 هزار دلار در مدل فول متغیر است.

هاوال در نمایشگاه شانگهای در عین حال دو مدل مفهومی را نیز در کنار شاسی بلندهای جدید خود معرفی کرده که به احتمال زیاد در سال های آینده شاهد پیاده سازی این ایده ها در مدلهای تولیدی خواهیم بود. هاوال کانسپت B و کانسپت R که در واقع هر دو یک خودرو با پلاتفرم و اتاق مشترک به حساب می آیند که در بالاترین سطح شاسی بلندهای این شرکت یعنی بالاتر از H9 قرار می گیرند. کانسپت B که از ابتدای کلمه Blue گرفته شده به رنگ آبی در معرض دید عموم قرار گرفته و بیشتر بر جنبه های لوکسی خود تاکید دارد. در این خودرو در عین حال تمام تجهیزات و سیستم هایی که مورد نیاز یک خانواده است در نظر گرفته شده تا تجربه ای متفاوت از سواری با یک مدل چینی به دست آید. به احتمال فراوان مدل تولیدی این خودرو در بخش قوای محرکه از یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی توربوشارژردار به قدرت 333 اسب بخار و گشتاور 480 نیوتن متر نیرو خواهد گرفت. کانسپت R نیز در اکثر موارد نمونه مشابه مدل مفهومی B به حساب می آید که البته تغییرات ظاهری اعمال شده بر روی آن مانند جلوپنجره، چراغ های عقب و... در راستای افزایش قابلیت های اسپرتی آن است.

 خودروهای چینی هم گران شدند

 خودروهای چینی هم گران شدند

 خودروهای چینی هم گران شدند

 خودروهای چینی هم گران شدند

 خودروهای چینی هم گران شدند



نظرات

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (15 اردیبهشت 1394 ساعت 01:39)

    چه میکنه این هاوال...........؟؟؟؟

  • الکترونیک قدرت الکترونیک قدرت (14 اردیبهشت 1394 ساعت 15:54)

    الان من نفهمیدم زدین خودروهای چینی هم گران شدن!بعد تبلیغ هاوال کردین......