1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تولید سیلندر و سرسیلندر موتور خودروهای سنگین در داخل کشور

تولید سیلندر و سرسیلندر موتور خودروهای سنگین در داخل کشور

22 بهمن 1393
  • 3

همزمان با دهه فجر خط تولید سیلندر و سرسیلندر موتور خودروهای سنگین در داخل کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدرضا سروش مدیرعامل گروه بهمن، با اعلام این خبر گفت: سیلندر و سرسیلندر موتور 457 که یکی از به روزترین موتورهای شرکت مرسدس بنز آلمان به شمار می‌رود توسط شرکت صنایع ریخته‌گری ایران داخلی‌سازی شده و با راه اندازی خط تولید آن، کشور از واردات این موتورها بی‌نیاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی سال 85 قرار بود آلمانی‌ها در راه‌اندازی این خط تولید با شرکت ایدم ایران همکاری کنند، اظهار داشت: با تصویب تحریم‌ها علیه ایران، مدیران شرکت صنایع ریخته‌گری ایران با اتکا به دانش متخصصان داخلی اجرای این طرح را دنبال کردند و فرآیند طراحی و ساخت خطوط تولید و قالب‌ها در داخل کشور آغاز و هم‌اکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

سروش تصریح کرد: پیش از این کمتر کسی گمان می‌برد که این طرح بدون مشارکت آلمانی‌ها به سرانجام برسد اما در نهایت با بهره‌گیری از امکانات داخل کشور تولید سرسیلندر و سیلندر موتور 457 به بهره‌برداری رسید و در عین حال این موتور تولیدی از قابلیت پاس کردن استانداردهای یورو چهار و یورو پنج برخوردار است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از این واحد کشور را از واردات این نسل از موتور بی‌نیاز می‌کند، افزود: با توجه به اینکه این موتور در بسیاری از کشورها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد یک فرصت بالقوه صادراتی نیز فراهم شده است.

در همین حال مرتضی محمدی مدیرعامل شرکت صنایع ریخته‌گری ایران نیز اعلام کرد: با توجه به نیاز بالای صنعت خودروسازی تجاری کشور به تولید این موتور، هدف‌گذاری اصلی بر روی تامین نیاز داخلی متمرکز شده و در گام بعدی صاردات به کشورهایی همچون آفریقای جنوبی، اردن، عربستان، برزیل، صربستان و حتی خود آلمان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: برای تکمیل این طرح هیچ گونه سرمایه‌گذاری بی مورد و اضافه صورت نگرفته، بلکه با بهسازی امکانات موجود در داخل مجموعه و روزآمد کردن تجهیزات با حداقل سرمایه‌گذاری این طرح آماده بهره‌برداری شده است.

محمدی با بیان اینکه ارزش افزوده این طرح در داخل کشور بسیار بالا است، تاکید کرد: با توجه به اینکه در طراحی و تکمیل سیلندر و سرسیلندر جدید موتور 457 شاهد ارتقای سطح کیفی و فنی آن بوده‌ایم نام اختصاری محصول بومی‌سازی شده را نیز موتور 460 در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل شرکت صنایع ریخته‌گری ایران خاطرنشان کرد: این موتور قابلیت استفاده در کشنده‌ها، اتوبوس‌ها، دیزل‌ژنراتورها و موتورهای کشتی را دارا است و با بهره برداری از خط تولید آن سالانه پنج میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه خواهد داشت و در عین حال فرصت صادراتی سالانه به میزان سه میلیون یورو نیز ایجاد خواهد کرد.



نظرات

  • آفرین آفرین (22 بهمن 1393 ساعت 15:39)

    در ایران توانایی های زیادی وجود دارد ولی متاسفانه بجای کشف استعدادهای داخلی رو آوردند به کشف پول مردم از طریق خودروهای چینی

  • محمدماجد محمدماجد (22 بهمن 1393 ساعت 13:15)

    شما سر سیلندر پزو 405 های خودتو درست کن

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (22 بهمن 1393 ساعت 12:00)

    خسته نباشن