1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تا 3 ماه دیگر تاکسی های پیکان از تهران حذف می شوند

تا 3 ماه دیگر تاکسی های پیکان از تهران حذف می شوند

23 شهریور 1394
  • 0

با ورود 70 تاکسی هیبریدی در پایتخت و ممنوعیت تردد تاکسی‌های پیکان در محدوده طرح ترافیک از دی‌ماه سال 94 روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی وارد مرحله جدیدی شده است اگر چه همچنان ابهاماتی درباره نحوه ارائه تسهیلات در این باره وجود دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران روز گذشته از ورود 70 دستگاه تاکسی هیبریدی ویورو 5 به ناوگان تاکسیرانی پایتخت خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت آلودگی هوا و پیمایش تاکسی‌ها، نسل جدید تاکسی برای ناوگان عمومی شهر تهران در نظر گرفته شده است. به‌طوری که این خودروها کمترین آلودگی را خواهند داشت. سیدجعفر تشکری‌هاشمی با تاکید بر اینکه در گام نخست 70 دستگاه تاکسی مذکور در مسیر فرودگاه مهرآباد مورد استفاده قرار می‌گیرند، تاکید کرد: در آینده به صورت انبوه تاکسی‌های یورو 5 در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و در نقاط پایانه‌یی مستقر می‌شوند و به صورت تلفنی فعالیت می‌کنند.

پیش از این 50 دستگاه تاکسی هیبریدی به شبکه تاکسیرانی فرودگاه امام‌خمینی اضافه شده بود و معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز اعلام کرده بود که قرار است تا پایان سال تعداد این خودروها چهار رقمی شود در شرایطی که گفته می‌شود قیمت این خودروها تا 140میلیون تومان است و رانندگان می‌توانند 80درصد این رقم را وام بگیرند که همچنان سهم آنها رقم بسیار بالایی است. از سوی دیگر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیز برنامه‌های جدید خود را برای حذف خودروهای فرسوده اعلام کرده است. میثم مظفر گفت: سایت نوسازی بنا به دلایلی بسته شده بود که مجددا فعال شده است و تاکسی‌های پیکان در اولویت ثبت‌نام برای نوسازی قرار دارند.

وی با اشاره به آغاز مجدد روند نوسازی تاکسی‌ها در تهران گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از 4 هزار تاکسی نوسازی شده است که چندی پیش به دلیل عملی نشدن تعهدات قبلی ستاد حمل‌ونقل سوخت امکان ثبت‌نام در سایت وجود نداشت؛ اما هم‌اکنون سایت باز و امکان ثبت‌نام مجددا فراهم شده است. وی از افزوده شدن پژو 405 به خودروهای تحویلی ایران خودرو به عنوان تاکسی خبر داد و افزود: طبق توافق‌های جدید ایران خودرو، مراکز اسقاط و بانک عامل (صادرات) ظرف یک ماه آینده تحویل خودروهای جدید شامل سمند EF7 و پژو اجرایی می‌شود.

مظفر تاکسی‌های پیکان را در اولویت نوسازی تهران دانست و تصریح کرد: دارندگان تاکسی پیکان در نخستین فرصت ممکن به شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی در مناطق 22گانه شهرداری تهران مراجعه و از طریق آنها برای تحویل تاکسی پیکان و نوسازی آن اقدام کنند.براساس مصوبه 2-2 شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به تاریخ ششم دی‌ماه 93 هیچ یک از تاکسی‌های پیکان از دی‌ماه سال 94 مجاز به تردد در محدوده طرح ترافیک نیستند و با همکاری پلیس راهور متوقف خواهند شد.از میان 17هزار تاکسی فرسوده تهران که شامل سمند، پژو، پراید و هیوندا و... می‌شود بیش از 6 هزار و 400 دستگاه تاکسی پیکان در ناوگان تاکسیرانی تهران وجود دارد که در نوبت نوسازی قرار دارند.



نظرات