1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بازار سیاه خرید و فروش دعوت‌نامه‌های دنا از ۴۷ تا ۵۰ میلیون تومان

بازار سیاه خرید و فروش دعوت‌نامه‌های دنا از ۴۷ تا ۵۰ میلیون تومان

26 بهمن 1393
  • 6

در حالی بازار خرید و فروش حواله و دعوت نامه دنا به صورت غیر قانونی داغ شده است که قرار بود مسئولان مربوطه با اعمال سیاست های نظارتی مانع بروز دلال بازی در بازار این خودرو شوند.

اوایل بهمن ماه امسال بود که ایران خودرو سرانجام با خلف وعده‌های بسیار به بهانه آغاز دهه فجر ارسال اولین سری دعوت‌نامه های دنا را با موعد تحویل تیر و مرداد ماه آغاز کرد.بماند که همین امر گله مندی مشتریان در عدم دریافت دعوت‌نامه های خود در موعد مقرر و پرداخت مابه التفاوت قیمت این خودرو به دنبال داشت؛ ولی حواشی دنا به همین جا ختم نمی شود چراکه گذری در فضای مجازی و وب سایت های فروش خودرو حکایت از شکل گیری بازار سیاهی داغ برای حواله های دنا دارد.

با یک جستجوی کوتاه در فضای مجازی به ویژه صفحات این سایت ها می توان ارقام مختلف خرید و فروش دنا را مشاهده کرد. در یکی از این سایت‌ها دعوت‌نامه دنا با قیمت های 47 میلیون و 200 تومان آن هم با تحویل 10 روزه به فروش می‌رسد و برخی دیگر دعوت نامه را 50 میلیون تومان می‌فروشند.بازار سیاه خرید و فروش حواله دنا در حالی داغ است که رقابت بین سوداگران این بازار با ارقام میلیونی ادامه دارد. به نحوی که حواله دنا این روزها در سایت های مختلف فروش خودرو حدود 32 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد که در این شرایط مصرف کننده باید در زمان تحویل خودرو 10 میلیون دیگر پرداخت و خودروی 42 میلیونی کارخانه را با قیمت 52 میلیون تومان خریداری کند.

این سوداگری ها در حالی در فضای مجازی و بدون نظارت مراجع ذی ربط ادامه دارد که فروشندگان خودرو با اعتقاد بر اینکه در این گونه تبلیغات مشتریان مشخص هستند، می گویند: این گونه خرید و فروش ها به صورت غیر قانونی انجام می شود و بیشتر از طرف دلالان برای کسب سود به وجود می آید.این اظهارات و شرایط بازار خرید و فروش دنا در حالی در سطح بازار ایجاد شده است که مسؤلین معتقد بودند با بکارگیری مکانیزم بازار می توان قیمت خودروی دنا را کنترل کرد و مانع افزایش آن در بازار شد. حال باید منتظر ماند و دید چه برخوردی از سوی متولیان نظارت بر بازار خرید و فروش خودرو اعمال خواهد شد.



نظرات

  • محمدماجد محمدماجد (27 بهمن 1393 ساعت 00:28)

    خوشا به غیرتتون که صادرش میکنید واقعا که

  • آفرین آفرین (26 بهمن 1393 ساعت 20:48)

    تکرار سناریوی همیشگی گران کردن خودرو ، باباجون دستتان درد نکند ، اینجاست که میگن شورای رفاقت .

  • نژادحسینی نژادحسینی (26 بهمن 1393 ساعت 15:15)

    ساده نباشید این بازارها رو کسانی بوجود میارن که منافع خودشون در میونه ایران خودرویی ها از وقتی که با دخالت شورای رقابت نتونستند دنا رو به قیمت دلخواهشون بفروشند تا حالا چندین بار دست به چنین کارهایی زدند اول گفتند فقط صادر میکنن حالا هم که مشخصه.نمونه دیگه این بازار گرمیها مربوط به خودروی جک s5 هست بطوریکه شخصی که یکماه پیش 45 میلیون واریز کرده و تحویل خودرویش هم تیر 94 هست قیمت حواله رو تو سایت باما گذاشته 54 میلیون درجاییکه کرمان موتور هنوز داره ثبت نام میکنه و زمان تحویل هم مرداده

  • mj.king mj.king (26 بهمن 1393 ساعت 10:16)

    ایران همیشه اینجوری بوده...هیچوقتم درست نمیشه....مردمم که کلا هرچی سرشون بیاد حقشونه( خود من!)
    پول های مفت به جیب میزنن کلا...ماشینی که 10 میلیونم نمیارزه ببین چه خبره براش!!

    پوریا ایرانی پوریا ایرانی (26 بهمن 1393 ساعت 16:23)

    واقعا راست میگی من نمیدونم اونوقت چرا بعضی از ایرانیا میرن اینو میخرن

  • حسین معمار حسین معمار (26 بهمن 1393 ساعت 10:00)

    عالیه.این جوری 70 یا 80 درصد پولدارها تازه به دوران رسیده هستند...آخه یه شبه پولدار میشن...