1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ریزش شدید تقاضا در بازار خودروهای وارداتی در بازار

ریزش شدید تقاضا در بازار خودروهای وارداتی در بازار

3 آبان 1396
  • 0

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران با اشاره به اخرین وضعیت قیمت در بازار وارداتی ها گفت : در شرایط کنونی بازار خودروهای وارداتی بیش از این امکان افزایش قیمت را ندارد از این رو طی هفته جاری قیمت وارداتی افزایش چندانی را نداشته و تا حدودی شاهد ثبات در قیمت وارداتی ها هستیم.

 ریزش شدید تقاضا در بازار خودروهای وارداتی در بازار

سعید موتمنی اظهار داشت : با گذشت نزدیک به 4 ماه از ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو ، هم اکنون عرضه برخی از خودروهای وارداتی در بازار به کف رسیده است و عملا در بازار خودرویی وجود ندارد .

وی افزود : به عنوان مثال امروز توسان به بالاترین حد خود و 208 میلیون در بازار رسیده در حالی که قیمت این خودرو با بیش از 195 میلیون دیگر ارزش خرید ندارد از این رو متقاضی نیز تمایلی به خرید این خودروها ندارد و بیشتر به سمت خرید خودروهایی می روند که از کیفیت و قیمت بهتری برخوردارند مانند برخی محصولات رنو مثل تالیسمان را خریداری کنند.

وی تاکید کرد : هر خودرویی قیمتی دارد بنابراین بازار بیش از این ارقام کشش افزایش نخواهد داشت از این رو برخی از خودروها مثل سانتافه که به 250 میلیون در بازار رسیده دیگر مشتری متقاضی خرید آن نیست.

وی افزود : قطعا با باز شدن سایت ثبت سفارش ،افزایش حبابی قیمت خودروهای خارجی شکسته شده و با ریزش 50 تا 60 میلیونی قیمت در بسیاری از خودروهای وارداتی مواجه خواهیم شد.

وی گفت : در حال حاضر سراتو با رشد 17 میلیون تومانی با قیمت 155 میلیون تومان و توسان با رشد 27 میلیون تومانی با قیمت 208 میلیون تومان در بازار معامله می شود.

وی افزود : در این هفته النترا نیز با رشد 14 میلیون تومانی با قیمت 157 میلیون تومان، سوناتا با رشد 17 میلیون تومانی با قیمت 179 میلیون تومان و سورنتو نیز با رشد 35 میلیون تومانی با قیمت 292 میلیون تومان در بازار به فروش می رسد.

وی در ادامه با توجه به ابطال مجوز پیش فروش برخی از شرکتها توسط سازمان حمایت ، گفت : این شرکتها عمدتا واردکننده نبودند و مجوز وزارت صنعت و معدن برای پیش فروش را نداشتند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران افزود : بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال 95 ، شرکتهایی امکان پیش فروش دارند که نماینده رسمی شرکتهای مادر باشند و مجوز پیش فروش را از وزارت صنعت و معدن دریافت کنند و از این تعدادی شرکتهایی که پیش فروش می کردند به صورت غیر قانونی این کار را انجام می دادند و اتحادیه نیز در سال گذشته نیز نسبت به این مساله هشدار داد.



نظرات