1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. دبیر انجمن قطعه سازان خبر از امضای پیش قرارداد با قطعه سازان در قرارداد پژو داد

دبیر انجمن قطعه سازان خبر از امضای پیش قرارداد با قطعه سازان در قرارداد پژو داد

19 دی 1395
  • 0

داخلی سازی همواره یکی از مهم ترین بندهایی بوده که در قراردادهای منعقد شده در صنعت خودرو در پسابرجام مورد تاکید قرار گرفته تا علاوه بر واردات تکنولوژی به کشور قراردادها به گونه ای پیش برود که فقط مونتاژ قطعات صورت نگیرد.در این راستا در مورد قرارداد پژو پیش قرارداد با تعدادی از قطعه سازان به امضا رسیده است.

مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه از نظر ما هر قراردادی که موجب ایجاد دانش و فناوری شود و بازار و درآمد ایجاد کند مثبت است، تصریح کرد:انتقاداتی از سوی برخی نسبت به قراردادهای خودرویی مطرح می شود که بیشتر زمان و نحوه کار را در بر می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عملیاتی شدن تولید داخل و خودکفایی زمان لازم دارد، و در فازهای مختلف تعریف می شود، خاطرنشان کرد: در قرارداد پژو فازهای خودکفایی در حال انجام است و با مرور زمان پیش می رود.

دبیر انجمن قطعه سازان فازهای اول و دوم را مربوط به بدنه و قطعات مکانیکال دانست و گفت:در قرارداد آمده است که طی مدت یک سال باید 40 درصد تولید داخلی در این قراردادها محقق شود و این در حالی است که اگر برای تسریع این روند فشار وارد کنیم سرعت ممکن است بر کیفیت این روند تاثیر نامطلوب داشته باشد.

بیگلو با تاکید بر اینکه در راستای همکاری با قطعه سازان داخلی در قرارداد پژو، پیش قرارداد منعقد شده است، اظهار کرد:جزییات این قراردادها و اینکه با چه تعداد از شرکت ها پیش قرارداد منعقد شده را ایکاپ باید اعلام کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بنا به سند چشم انداز میزان صادرات قطعات در 1404 باید به 6 میلیارد دلار برسد، تاکید کرد: با توجه به اینکه بازار سوریه و ونزوئلا را از دست داده ایم اکنون میزان صادرات پایین است اما باید توجه کرد که صادرات قطعات ارتباط مستقیم با صادرات خودرو دارد و با امیدواریم با رشد صادرات خودرو صادرات قطعات نیز بهبود یابد.

منبع:اقتصاد آنلاین



نظرات