1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. عدم تغییر قیمت گاز CNG

عدم تغییر قیمت گاز CNG

18 بهمن 1393
  • 2

با تغییر واحد محاسبه سی انجی از متر مکعب به کیلوگرم، برخلاف تصور برخی از ناظران، در جایگاه‌های سوخت قیمت عرضه سی ان جی تغییر نکرده است.

با هدف یکسان سازی واحد فروش سی ان جی در جایگاههای عرضه،جایگاهداران موظف شده اند که از ابتدای اسفندماه امسال،گازطبیعی فشرده را تنها با واحد فروش کیلوگرم به مشتریان عرضه کنند.

پیش ازاین، واحد فروش سی ان جی درجایگاه‌ها با توجه به نوع تجهیز مورد استفاده در آن برمبنای مترمکعب یا کیلوگرم بود که این مهم با تغییر نرخ قیمت ظاهری تحویل سی ان جی به مشتری، در برخی موارد با اعتراض مشتری همراه شده بود.

بر این اساس از ابتدای اسفندماه امسال اندازه گیری فروش گاز طبیعی فشرده در جایگاه‌ها، بر حسب کیلوگرم خواهد بود و هیچ تغییری در نرخ فروش گازبها ایجاد نخواهد شد.

بنا به این گزارش اداره بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، از ابتدای امسال، نرخ فروش سی ان جی بر حسب کیلوگرم، 600 تومان و قیمت هر متر مکعب سی ان جی نیز 450 تومان نرخ گزاری شده بود.

در این راستا امیر وکیل زاده،مدیر طرح احداث جایگاه سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده ه های نفتی ایران اعلام کرده که حذف واحد فروش مترمکعب و استفاده از واحد کیلوگرم در جایگاههای عرضه کننده این سوخت پاک، تنها با هدف یکسان سازی واحد فروش آن انجام شده و هیچ تغییری مبنی بر افزایش نرخ صورت نگرفته است.



نظرات

  • آفرین آفرین (18 بهمن 1393 ساعت 21:54)

    اگر یک کیلو گرم گاز مساوی یک متر مکعب گاز باشد خوب گران نشده که برای همینه که می گویند دو دو تا میشود پنج تا

  • محمدماجد محمدماجد (18 بهمن 1393 ساعت 11:53)

    افرین