1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. آغاز عرضه گاز سی.ان.جی ۵۰۰ تومانی

آغاز عرضه گاز سی.ان.جی ۵۰۰ تومانی

3 تیر 1394
  • 0

سید ناصر سجادی با اشاره به مصوبه هفته جاری هیات دولت و کاهش ۱۰۰ تومانی قیمت هر کیلوگرم CNG، گفت: بر این اساس، از ساعت ۶ صبح چهارشنبه سوم تیر ماه CNG با قیمت جدید ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام اینکه در مدت ۲ تا ۳ روز آینده هم تغییرات جدید در نمایشگرهای جایگاه‌های عرضه CNG با قیمت جدید ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم انجام می‌گیرد، تصریح کرد: با این وجود، جایگاهداران تا زمان اعمال تغییرات جدید در نمایشگرها موظف به نصب برچسب قیمت جدید CNG برای دیسپنسرها هستند.

در همین حال، منصور ریاحی معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران امروز با تاکید بر اینکه با کاهش قیمت CNG و ابطال سهمیه‌های بنزین ۷۰۰ تومانی خودروها تا شهریور ماه قطعا متوسط مصرف روزانه CNG کشور با افزایش قابل توجه‌ای روبرو خواهد شد، گفت: پیش بینی می شود برای نیمه دوم سال جاری مصرف و تقاضا برای CNG با یک افزایش قابل توجه روبرو شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به طور همزمان حدود دو هزار و ۲۷۷ باب جایگاه CNG در استان‌های مختلف کشور مشغول به فعالیت و بهره برداری است، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت بنزین در کنار تثبیت و حتی کاهش قیمت CNG منجر به صرفه جویی قابل توجه در مصرف بنزین و حتی کاهش واردات خواهد شد.

هیات وزیران روز یکشنبه هفته جاری در نشستی به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری تصویب کرد که بهای فروش هر کیلوگرم گاز طبیعی فشرده (تحویلی به مصرف) از تاریخ ابلاغ تا پایان تابستان ۱۳۹۴، از شش هزار ریال به پنج هزار ریال کاهش یابد.



نظرات