1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. محصول مشترک سایپا و سیتروئن در بازار های اروپایی فروخته می شود

محصول مشترک سایپا و سیتروئن در بازار های اروپایی فروخته می شود

29 شهریور 1395
  • 0

مهدی جمالی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: نحوه قراردادها و شرایط همکاری را به طرف فرانسوی اعلام کردیم و به تفاهم رسیدیم که ۵۰ درصد از سرمایه گذاری را طرف خارجی انجام دهد تا این شریک در سود و زیان ما دخیل باشد و در صورت مواجه شدن کشور با تحریم های احتمالی، مشکلی برای صنعت خودروسازی کشور به وجود نیاید.
وی گفت: بر اساس سیاست های ابلاغی وزارت صنعت، ۳۰ درصد از محصولات تولیدی مشترک به صورت مستقیم در شبکه توزیع سیتروئن صادر خواهد شد. همچنین محصول تولیدی مشترک در سال آینده میلادی به طور همزمان در ایران و اروپا عرضه خواهد شد.
جمالی افزود: در شروع فعالیت مشترک با سیتروئن ۴۰ درصد از قطعات مورد نیاز از طریق قطعه سازان داخلی تأمین خواهد شد که در مدت سه سال این میزان تأمین قطعات به ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه قراردادهای سیتروئن با دیگر کشورها را مرور کرده ایم گفت: در قرارداد سیتروئن با چین امکانات کمتری در مقایسه با قرارداد ما وجود دارد که نشان می دهد قرارداد ما موفق بوده است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه سال گذشته نخستین محصول ۱۰۰ درصد ایرانی به نام ساینا را تولید و به بازار عرضه کردیم افزود: تا پایان امسال ساینا ِ دنده اتوماتیک و یک محصول جدید دیگر را به بازار عرضه می کنیم و سعی خواهیم کرد قیمت مناسب و در محدود ۳۰ میلیون تومان باشد البته بازار شرایط خاص خود را دارد.
منبع : دتیای خودرو



نظرات