1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. آغاز گرانی خودرو در سال 94

آغاز گرانی خودرو در سال 94

20 فروردین 1394
  • 3

اگرچه انتظار بازار بر این است که قیمت خودرو به تدریج کاهش یابد، اما با افزایش رسمی نرخ مالیات بر ارزش افزوده و حقوق و دستمزد، قیمت‌ها در بازار اندکی افزایش یافته است.

دولت در سال ۹۴ نرخ دستمزد کارگران را ۱۷ درصد افزایش داده است و از سوی دیگر، مالیات بر ارزش افزوده نیز امسال از ۸ درصد به ۹ درصد افزایش یافته است، بر همین اساس حرکت لاک‌پشتی به سمت افزایش قیمت خودرو در سال جاری شروع شده است. به همین دلیل، نقل و انتقالات خودرو در سال جاری، با افزایش قیمت مواجه شده است.

این در شرایطی است که در ماههای پایانی سال ۹۳، خودروسازان زمزمه های افزایش قیمت را به راه انداختند تا شاید بتوانند تقاضای بازار را تحریک کنند و مردم به این دلیل که ممکن است در سال ۹۴، افزایش قیمت در خودرو اتفاق بیفتد، روانه بازار شوند و خودرو بخرند، در حالیکه بازار هوشمندانه عمل کرد و حتی بازار خودرو در سال گذشته، به نسبت سالهای قبل، با افزایش تقاضا مواجه نشد.

اما اکنون با بالارفتن برخی فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت نهایی خودرو، بازار اندکی افزایش را تجربه می کند، اما هنوز شورای رقابت موافقتی با افزایش رسمی قیمت خودرو نداشته است، اما به هرحال افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده می تواند در افزایش قیمت موثر باشد.



نظرات

  • حامد صابر حامد صابر (20 فروردین 1394 ساعت 19:15)

    تا می تونن گرون کنن وقتی بازار تو رکود چه فرقی داره به ضرر خودشون

  • حسین معمار حسین معمار (20 فروردین 1394 ساعت 16:34)

    پس فکر کردین ارزون میشه؟این توافقات هم سوریه

  • سپهر هیوندای سپهر هیوندای (20 فروردین 1394 ساعت 15:20)

    احتمالا اول سال بعد سمند میشه 60 میلیون.