1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. کدام خودروها توسط پلیس شماره‌گذاری نمی‌شوند؟

کدام خودروها توسط پلیس شماره‌گذاری نمی‌شوند؟

15 مهر 1396
  • 4

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: گزارشی که از سایت ثبت سفارش خودرو مبنی بر خروج ارز زیاد بابت واردات خودرو استخراج و به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال شده بود موجب شد فعالیت سایت ثبت سفارش خودرو متوقف شود.

کدام خودروها توسط پلیس شماره‌گذاری نمی‌شوند؟

میثم رضایی در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیما با بیان اینکه کارشناسان تهیه کننده گزارش در آن مقطع مرتکب اشتباه شده است ، افزود : پارسال 200 هزار تا 250 هزار دستگاه خودرو برای واردات ثبت سفارش و در نهایت 67 هزار خودرو وارد شد که نشان می دهد هر ثبت سفارشی لزوما به معنای واردات قطعی نیست.

وی اضافه کرد: توقف ثبت سفارش برای غیرنماینده ها از دی پارسال و برای نماینده های رسمی از اردیبهشت امسال ، موجب کمبود عرضه و افزایش تقاضا در بازار خودرو شد به گونه ای که خودروی سانتافه که سال گذشته 225 میلیون تومان تا 235 میلیون تومان به فروش می رسید اکنون 250 میلیون تا 260 میلیون تومان به فروش می رسد که قیمت واقعی این خودرو نیست.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: بیشترین سود نصیب واردکنندگانی می شود که بعد از بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو از طریق لابی یا هر چیز دیگری توانستند ثبت سفارش را انجام دهند و خودرو را وارد کنند ، در این باره نمونه های متعددی داشتیم که خودرو را با قیمت های هنگفت به مصرف کننده ارائه کردند و اسناد آن را نیز در رسانه های مکتوب منتشر کردیم.

رضایی افزود: حذف شرکت های غیرنماینده و اینکه نماینده های رسمی توان و سرمایه لازم را برای تامین کل بازار ندارند ، موجب شد دو تا سه نماینده که ثبت سفارش داشتند به فروش حواله ها از 10 تا 40 میلیون تومان به اشخاص حقیقی و حقوقی که واردات خودرو انجام می دادند، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دغدغه دولت در جلوگیری از واردات خودرو یا هر کالایی حمایت از تولید داخل است ، گفت: در حوزه خودرو حمایت دولت ها موجب شد همیشه برای واردات خودرو محدودیت هایی مانند افزایش حقوق و عوارض گمرکی و بسته شدن ثبت سفارش در نظر گرفته شود اما مدیران دولتی و سیاستگذاران از این نکته غافل هستند که پارسال

67 هزار دستگاه خودرو به ارزش 800 میلیون دلار وارد شد و این در حالی است که 800 میلیون دلار قطعات منفصله نیز برای ساخت خودروهای داخلی وارد شود که 90 درصد این واردات از چین صورت گرفته است.

رضایی ادامه داد : اگر بناست از تولید داخلی حمایت شود چرا واردات قطعات خودرو انجام می شود؟ چرا همین قطعه را قطعه سازان ما تولید نمی کنند؟

وی گفت: حمایت بیش از حد دولت ها از خودروسازان داخلی و استفاده از رانت و امتیازات نابجا موجب شده است که خودروسازان ما به مونتاژکاران کامل تبدیل شوند یعنی بعد از 40 سال حمایت از خودروسازی داخل، فناوری ساخت خودروی ما به جایی نرسیده است بلکه فقط مونتاژ می کنیم حتی قطعات خدمات پس از فروش را با استناد به آمار گمرک از چین وارد می کنیم.

رضایی افزود: از آنجا که تولید خودروسازان داخلی همه نیازهای مردم را تامین نمی کند ، یک سال است که خودروسازان به اسم قطعات منفصله یا سی کی دی؛ خودرو کامل را به صورت سی بی یو وارد می کنند که نشان می دهد صنعت خودروسازی ما علاوه بر مونتاژکاری به واردکننده مطلق نیز تبدیل شده است.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: آن قدر قطعات بی کیفیت چینی به کشور وارد و با آنها خودرو تولید کردیم که هم اکنون برخی از این خودروها به علت مصرف سوخت بیش از هشت و نیم لیتر و آلایندگی زیست محیطی شماره گذاری نمی شوند که خودروی بی وای دی - S6 ، هایما S7، تیگو 5 ، آریزو 5، X33 ، لیفان 820، JAC S5 و سوزوکی ویتارا از آن جمله است.



نظرات

  • ناظر ناظر (17 مهر 1396 ساعت 00:43)

    یعنی سوخت سمند بهینه تر از جک اس5 هست؟
    یعنی واقعا ...

  • کیومرث کیومرث (15 مهر 1396 ساعت 22:32)

    برای یک بار هم که شده پلیس کار درست انجام داد

  • اللهیاری اللهیاری (15 مهر 1396 ساعت 11:57)

    اول اعدام میکنند بعد محاکمه .این دیگه نوبره.

  • اللهیاری اللهیاری (15 مهر 1396 ساعت 11:55)

    پلیس یک ماهه این خودرو ها رو پلاک نمی کنه .الان باید اطلاع رسانی کنه ؟تکلیف ما که این ماشینها رو تحویل گرفتیم وپلاک نداریم چیه ؟تقصیر ما چیه؟