1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تلاشی مجدد جهت رفع محدودیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی

تلاشی مجدد جهت رفع محدودیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی

28 خرداد 1396
  • 0

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به رفع مشکل شماره‌گذاری خودروهای ساخت آمریکا با برند دیگر کشورها گفت: تلاش برای رفع محدودیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی ادامه دارد.

 تلاشی مجدد جهت رفع محدودیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی

فرهاد احتشام زاد رفع مشکل شماره گذاری خودروهای ساخت امریکا با برند دیگر کشورها و خروج از بلاتکلیفی خریداران را از اقدامات این انجمن ذکر کرد و گفت: در حال حاضر رفع محدودیت خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی. سی و تلاش برای شکل‌گیری یک بازار رقابتی از طریق امکان دوباره واردات توسط واردکنندگان خاکستری(گری مارکت) و ساماندهی آنها در دستور کار این انجمن قرار دارد.

وی افزود: پیگیری عضویت این انجمن در شورای سیاستگذاری خودرو و همچنین تلاش برای اصلاح دستورالعمل ساماندهی خودروهای وارداتی مطرح در کمیسیون زیربنایی دولت از جمله اقدامات این انجمن بوده است.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: نقش مهم این تشکل آگاهی رسانی به مراجع ذی صلاح در موضوع خودروهای وارداتی و تلاش برای تغییر نگرش منفی به موضوع واردات خودرو بوده تا براساس آن بتوان به شکل گیری یک فضای رقابت در بازار و همچنین رقابت پذیری خودروسازان ایران در فضای بین المللی کمک کرد.

احتشام زاد با اشاره به تشکیل جلسات مستمر کمیته تخصصی استاندارد این انجمن با هدف هماهنگی مطالبات از سازمان ملی استاندارد را از دیگر برنامه ها ذکر کرد و افزود: این پیگیری های در بخش های دیگری همچون مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت، گمرک، پلیس راهور ناجا و دیگر مراجع ذیصلاح دنبال شده و نتایج بسیار مطلوبی حاصل شده است.

وی اعلام کرد: مهمترین هدف این انجمن شفاف سازی در تمام بخش های مرتبط با واردات خودرو و ایجاد یک فضای سالم و رقابتی است و برای تحقق این هدف برنامه های گسترده ای در دستور کار قرار گرفته است.



نظرات