1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. شرایط حمل خودرو با قطار + قیمت

شرایط حمل خودرو با قطار + قیمت

20 بهمن 1393
  • 1

با توجه به محدود بودن ظرفیت پروازهای داخلی و ناوگان هوایی در بخشی از مسیرهای پرتردد، یکی از اصلی ترین برنامه‌های سفری به جزایر جنوبی کشور از طریق سفر و قطار و حمل خودروی شخصی با قطارها مخصوص به آن است.

با توجه به بالا بودن تقاضا برای سفرهای ریلی در ایام نوروز یکی از عمده ترین حوزه‌هایی که از چند ماه قبل مورد توجه مسافران نوروزی قرار می گیرد بحث حمل خودرو با قطارهای مخصوصی است که با توجه به محدودیت ناوگان ریلی در حال حاضر تنها از سوی شرکت رجا ارائه می‌شود.

این شرکت طبق قواعدی که در سامانه رسمی خود ارائه کرده اعلام کرده است با توجه به شرایط واگن‌های حمل خودرو خودروهایی با ارتفاع بیش از 158 سانتی متر و عرض بیش از 180 سانتی متر امکان ورود به قطارها را ندارد و البته این شرکت از ورود وسایل اضافی به جز جک و زاپاس نیز جلوگیری خواهد کرد.

شرایط خرید بلیت حمل خودرو توسط قطار نیز در سامانه‌های فروش اینترنتی بلیط قید شده که طبق آن در صورت ورود خودرو با 24 ساعت تاخیر 50 درصد از هزینه و در صورت تحویل ندادن خودرو در مقصد 100 درصد هزینه به صاحب بار استرداد خواهد شد.

بحث شرایط کنسل کردن بلیط ها نیز به این شکل است که تا ساعت 12 روز قبل از حرکت امکان استرداد 90 درصد از قیمت بلیت وجود خواهد داشت. تا سه ساعت قبل از حرکت 70 درصد از وجه دریافتی بازمی گردد و در سه ساعت باقیمانده نیز تنها 50 درصد بازپرداخت می‌شود. اما در صورت بارگیری خودرو در قطار امکان استرداد بلیط وجود نخواهد داشت.

در بین مسیرهای اصلی حمل خودرو توسط قطار مسیر تهران – بندرعباس با توجه به اتصال آن به قشم و امکان حرکت در جزایر خلیج فارس بیشترین اقبال را دارد که البته یکی از پر هزینه ترین مسیرهای موجود نیز به حساب می‌اید. در بین مسیرهای ارائه شده از سوی شرکت رجا مسیر مشهد – اهواز با هزینه بیش از 200 هزار تومان گران‌ترین تعرفه حمل خودرو توسط قطار را به خود اختصاص داده است.

جدول زیر هزینه حمل خودرو به وسیله قطار در اصلی ترین محورها فعال در کشور را نشان می دهد.

 شرایط حمل خودرو با قطار + قیمت

منبع ایسنا


نظرات

  • آفرین آفرین (20 بهمن 1393 ساعت 13:18)

    تاثیرگذار نیم ساعت و یک ساعت نخواهد بود احتمالا دو سه روزی تاخیر را باید در نظر داشت ، خدا بخیر کند