1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. احتمال افزایش 30 درصدی قیمت خودرو

احتمال افزایش 30 درصدی قیمت خودرو

25 اسفند 1392
  • 8

فرهاد به نیا اظهار کرد: برای واگذاری سهام شرکت‌های خودروساز با شرکت‌های خارجی مذاکره شده؛ ولی هنوز نتیجه مشخصی حاصل نشده است. وی ادامه داد:‌ همه منتظرند نتیجه مذاکرات هسته‌ای مشخص شود، البته در شرایط فعلی نیز از سوی وزارت صنعت، خودروسازان و قطعه‌سازان با شرکت‌های اروپایی مذاکره شده است.

وی با تاکید بر لزوم خصوصی‌سازی کامل شرکت‌های خودروساز گفت: واگذاری این شرکت‌ها به کنسرسیوم قطعه‌سازان به شیوه صحیح به نفع صنعت خودرو خواهد بود. بهنیا تصریح کرد:‌ قطعه‌سازان می‌توانند از محل مطالبات خود از خودروسازان سهام شرکت‌های خودروساز را خریداری کنند. بهنیا توضیح داد: در حال حاضر نرخ سود سپرده بانک‌ها روز‌به‌روز در حال افزایش است؛ درحالی‌که این سپرده‌ها به بخش تولید تزریق نمی‌شود. وی با تاکید بر لزوم اختصاص منابع مالی و تسهیلات بانکی به بخش تولید به‌منظور دستیابی به اقتصاد مقاومتی، گفت: بانک‌ها با بهره 31 درصدی به بخش تولید تسهیلات ارائه می‌کنند؛ درحالی‌که حداکثر سود شرکت‌های قطعه‌ساز و خودروساز 5 درصد است. وی با بیان اینکه سیستم بانکی 3 هزار میلیارد تومان از صنعت قطعه طلبکار است، گفت: این درحالی است که معوقات بانکی بخش تولید 12.2 هزار میلیارد تومان است و دولت بزرگ‌ترین بدهکار بانکی است.

  فرهاد به نیا با اشاره به افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای سال آینده، گفت: این در حالی اتفاق افتاده که بندهای مربوط به قانون مالیات کشور هنوز به نفع تولیدکننده، هیچ عکس‌العملی را نشان نداده‌ است. وی با اشاره به اخذ جرایم سنگین از بخش تولید از سوی حسابرسان سازمان تامین اجتماعی گفت: طی 6 ماه اخیر قیمت مواد اولیه تولید قطعه افزایش یافته؛ به طوری که قیمت محصول فولاد مبارکه از 1900 تومان به 2540 تومان رسیده و قیمت مواد اولیه حدود 20 درصد افزایش یافته است. وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی، سال آینده احتمال افزایش قیمت خودرو بین 10 تا 30 درصد وجود خواهد داشت. بهنیا در ادامه توضیح داد: در سال 90 و 91 قرار بود حدود 35.7 درصد از منابع مالی کشور به بخش تولید اختصاص یابد که تنها 22 درصد آن محقق شد، درحالی‌که در بخش زیرساخت صادرات نیز به جای 10 درصد، تنها یک درصد از منابع اختصاص یافت و در مقابل، بابت واردات به جای 8 درصد منابع، 4.35 درصد اختصاص یافت. وی افزود: در سال آینده به شرطی قیمت خودرو افزایش نخواهد یافت که مشکلات موجود در سیستم بانکی، مالیات، تامین اجتماعی و قیمت مواد اولیه برطرف شود. به گفته وی، در 14 سال اخیر صنعت خودرو 100 میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور داشته و از سال 84 تا کنون 42 هزار میلیارد تومان از سوی صنعت خودرو به دولت پرداخت شده است.


منبع فارس


نظرات

  •  یک هموطن  یک هموطن (28 اسفند 1392 ساعت 17:07)

    مسئولین ما ماشین لوکس(پرادو.ازرا و..)نمیخواهیم خواهش من از شما اینکه تعرفه واردات خودرو های1200تا200سی سی رو قطع نه بلکه کمتر یعنی20درصدش کنید لطفااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

  •  فرهاد فرهاد (27 اسفند 1392 ساعت 09:57)

    خب نخرید بخدا تقصیر خودمونه بجای خرید ماشینی که فقط هزینه سالانه اون و افتش 2/5میلیونه خب بفروشش از وسیله های عمومی استفاده کن و حال کن اگه یک سال تمام آژانس استفاده کنی باز به صرفه تره تازه خیالت از بابت خیلی چیزای دیگه هم راحته.من که فروختم دارم حال میکنم

  • احسان احسان (27 اسفند 1392 ساعت 05:05)

    اقا یکی بگه وقتی به گفته خودشون 75درصد از قطعات از چین وارد میشه چرا همیشه دم از حمایت از قطعه ساز میزنن بعد تو شهرکای صنعتی همه قطعه سازا میگن ورشکستن .خون چینیها رنگی تره یانه موضوع قطعه ساز بهانه است برای فرار روبه جلو .جریان شتر مرغه.

  • خداییش درست میگه. خداییش درست میگه. (26 اسفند 1392 ساعت 17:01)

    خداییش درست میگه.

  • رامین رامین (26 اسفند 1392 ساعت 13:57)

    امروز یکی میگه گرون میشه فردا یکی دیگه میاد میگه در سال اینده افزایش قیمت نداریم به حرف هیچکدومشون نمیشه اعتماد کرد؟؟؟؟؟؟؟؟خوبه که یه خودرو درست حسابی نمیتونیم تولید کنیم

  •  هفت گنج هفت گنج (25 اسفند 1392 ساعت 20:31)

    آره والله.......

  •  حسن حسن (25 اسفند 1392 ساعت 18:11)

    بابا خواهش می کنم اونایی که توی این مملکت نظر میدن حرفاشونو یکی کنن ، تا یکی نگه افزایش قیمت نداریم ، یکی بگه داریم و ...... .

  • امید امید (25 اسفند 1392 ساعت 12:43)

    واقعا که!!!!!؟؟؟؟ بابا دیگه این همه گرون شده. الان دیگه چه خبره؟؟؟!!!
    ماشینای تولید داخل بهترینش 10 میلیون نمی ارزه؟ از این بیشتر دیگه ظلمه به خدا...