1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پیش بینی قیمت خودرو در سال آینده

پیش بینی قیمت خودرو در سال آینده

9 اسفند 1393
  • 2

با نزدیکی به ایام پایانی سال پیش‌بینی قیمت خودرو در سال آینده به یکی از سوژه‌های جذاب فروشندگان و خریداران خودرو تبدیل شده است.

سال 93 در حالی پایان می‌یابد که بازار خودرو علیرغم نزدیکی به روزهای پایانی سال، هنوز از رکود شکل گرفته در این بازار خارج نشده است. فعالان بازار خودرو معتقدند که افزایش قیمت خودروها و پایین آمدن قدرت خرید مردم باعث بی مشتری ماندن برخی از خودروهای عرضه شده در این بازار شده است.

به گفته فروشندگان هم اکنون میزان عرضه برخی از خودروها در بازار بیشتر از تقاضای این محصولات است و این موضوع باعث ایجاد رکود در بازار آزاد شده است.در این شرایط یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که در آغاز سال جدید احتمال افزایش قیمت این محصولات وجود دارد.

شهرام آزادی در این زمینه می‌گوید سال آینده هزینه‌های تولید خودرو از جمله مواد اولیه، بیمه و عوارض شماره گذاری افزایش می یابد.

وی با بیان این‌که این رشد هزینه‌ها احتمالا افزایش قیمت فروش خودرو را به دنبال خواهد داشت خاطرنشان می‌کند با این حال تغییر برخی شرایط از جمله رسیدن به توافق بین المللی می‌تواند باعث کنترل برخی هزینه‌ها و تثبیت قیمت خودروهای داخلی شود.

او تصریح می‌کند بنابراین اگر در سال آینده قیمت ارز تحت تاثیر توافقات بین المللی کاهش یابد می‌توان امیدوار بود که قیمت خودروهای وارداتی نیز کنترل شده و یا حتی در مواردی کاهش یابد.به گفته آزادی، با توجه به رکود بازار خودرو در سال جاری، هر گونه افزایش قیمت این محصولات در سال آینده باعث کاهش فروش و تشدید رکود در این بازار خواهد شد.

منبع ایسنا


نظرات

  • آفرین آفرین (9 اسفند 1393 ساعت 19:19)

    آنقدر این مسله کش و قوس داده خواهد شد آخر هم آنچه که باید بشود میشود ، آنهم گران شدن است

    پوریا ایرانی پوریا ایرانی (9 اسفند 1393 ساعت 21:28)

    یا قیمتی که اونا بخواهند