1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. افزایش قیمت خودرو تا 1 درصد قانونی است

افزایش قیمت خودرو تا 1 درصد قانونی است

23 فروردین 1394
  • 1

رئیس شورای رقابت با قانونی دانستن افزایش قیمت کارخانه خودرو به‌دلیل افزایش نرخ مالیات ارزش افزوده گفت: اگر شرکتی بیش از حد قانونی افزایش قیمت اعمال کرد سازمان حمایت و تعزیرات باید رسیدگی کنند.

براساس مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 94 نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالا و خدمات عمومی با یک درصد رشد 9 درصد تعیین شده است. شرکت‌های خودروساز نیز در همین راستا اقدام به اعمال نرخ ارزش افزوده 9درصدی در محصولات خود نموده‌اند، به‌نحوی که قیمت کارخانه خودروها از 200هزار تا حدود یک‌میلیون تومان افزایش یافته است. البته برخی شرکت های خودروساز دیگر عامل افزایش قیمت کارخانه محصولات را نرخ بیمه‌نامه شخص ثالث هم می‌دانند این در حالی است که بنا به اظهارات رئیس کل بیمه مرکزی نرخ بیمه‌نامه شخص ثالث امسال تغییری نکرده است.

شیوا رئیس شورای رقابت در همین ارتباط در گفت‌وگویی با قانونی دانستن اعمال افزایش قیمت کارخانه به‌بهانه افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده گفت: اگر شرکت خودروسازی در محصولات خود بیش از حد قانونی قیمت‌هایی را اعمال کرد سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تعزیرات باید به این موضوع رسیدگی کنند.

وی با اعلام "ما در دستور العمل قیمت گذاری خودرو به این هزینه‌های جانبی ورود پیدا نکرده بودیم" افزود: وظیفه ما فقط تعیین دستور العمل بود و سایر بخش‌های متولی باید بر قیمت تمام‌شده محصولات کارخانه نظارت لازم را انجام دهند.



نظرات

  • گالاردو گالاردو (24 فروردین 1394 ساعت 03:54)

    یه درصد!!! جان من تعارف نکنین جیب شما و مردم نداره که!!! مثل همیشه جیب مردم واس شماس!!!