1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. درخواست افزایش قیمت خودرو ارائه شد

درخواست افزایش قیمت خودرو ارائه شد

8 اردیبهشت 1393
  • 0

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: خودروسازان از سال گذشته درخواست افزایش قیمت خود را به شورای رقابت ارائه کرده و پیگیر این موضوع هستند.

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: سال گذشته قرار بود هر سه ماه یک بار نرخ تورم بخشی خودروها براساس فرمول شورای رقابت محاسبه و به قیمت‌ها اضافه شود با این حال اتفاق نیفتاد.

وی با بیان این‌که اواسط سال گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار تثبیت قیمت خودروها تا پایان سال 92 شد، خاطرنشان کرد: بنابراین هم‌اکنون خودروسازان در مذاکره با شورای رقابت پیگیر درخواست‌های ارائه شده برای افزایش قیمت هستند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در رابطه با تاثیر اختصاص ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو اظهار کرد: ظاهرا دولت تصمیم گرفته ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو اختصاص دهد تا تقاضای ارزی این صنعت از بازار آزاد خارج شده و قیمت‌ها در بازار آزاد کنترل شود.

وی افزود: از آن سو نیز اگرچه خودروسازان همچنان پیگیر درخواست افزایش قیمت خود هستند اما تخصیص ارز مبادله‌ای به کاهش هزینه‌های تولید کمک کرده و موجب کمتر شدن میزان افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

نعمت‌بخش با بیان این‌که خودروسازان علاقه‌ای به افزایش قیمت ندارند زیرا باعث کاهش تقاضای این محصولات در بازار خواهد شد، تصریح کرد: ‌ما معتقدیم که با کاهش ارزش پول ملی قدرت خرید مردم کاهش یافته است به همین دلیل به نوبه خود تمایلی به افزایش قیمت‌ها نداریم.

وی ادامه داد: در سال جدید نیز خودروسازان برای آن‌که حداقل افزایش قیمت را داشته باشند رشد تیراژ تولید خودرو را در دستور کار قرار داده‌اند تا با افزایش تیراژ تولید، هزینه‌های تمام شده تولید این محصولات کاهش یابد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار کرد: طبق تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه، چنانچه دولت قیمت کالایی را کمتر از قیمت واقعی تعیین کند باید مابه‌التفاوت آن را به تولیدکننده پرداخت کند با این حال تاکنون زیان شش هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو از ناحیه تثبیت قیمت‌ها به خودروسازان پرداخت نشده است.


منبع ایسنا


نظرات