1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. رونق خرید و فروش برگه ثبت سفارش خودرو

رونق خرید و فروش برگه ثبت سفارش خودرو

25 بهمن 1393
  • 2

خرید و فروش برگه ثبت‌سفارش واردات خودرو، این روزها رونق چشمگیری پیدا کرده است. بعد از ممنوعیت ثبت‌سفارش خودروهای خارجی توسط وارد‌کنندگان متفرقه و سپردن آن به نمایندگی‌های رسمی از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری، حالا برگه‌های ثبت‌سفارش خودرو قیمت زیادی پیدا است.

یک منبع آگاه در این زمینه به خبرنگار ما می‌گوید که میزان ثبت‌سفارش خودرو در ماه‌های منتهی به بهمن‌ماه امسال نسبت به دو فصل بهار و تابستان به اوج خود رسیده و این در شرایطی است که به‌نظر می‌رسد برخی از رانت اطلاعاتی در این زمینه بهره کافی برده‌اند؛ اما برگه‌های ثبت‌سفارش که پیش از این قیمتی برای دارندگان آن نداشت این روزها با نرخ بالایی خریداری می‌شود.

ثبت‌سفارش خودرو قبل از مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو در بهمن‌ماه امسال مبنی‌بر ممنوعیت واردات توسط وارد‌کنندگان غیررسمی، هزینه‌ای برای هیچ وارد‌کننده‌ای نداشت، این در شرایطی است که به گفته یک منبع آگاه در سازمان توسعه تجارت ثبت سفارش‌هایی که در نهایت منجر به واردات خودرو می‌شود معمولا یک به پنج است به این معنا که از هر پنج واحد خودرویی که ثبت‌سفارش می‌شود یک واحد منجر به واردات خودرو می‌شود. به این ترتیب در حال حاضر برگه‌های ثبت‌سفارش کنونی از قیمت بالایی برخوردار شده‌اند؛ به‌طوری‌که به گفته یک وارد‌کننده خودرو در حال حاضر این برگه‌ها با قیمت گزافی به فروش می‌رسند.



نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (25 بهمن 1393 ساعت 18:23)

    فقط به فکر سود بیشتر هستن

  • آفرین آفرین (25 بهمن 1393 ساعت 13:13)

    از خودرو خبری هست یا فقط ثبت سفارش است .