1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تشدید رکود در بازار خودرو سال 94

تشدید رکود در بازار خودرو سال 94

18 فروردین 1394
  • 4

سال گذشته بازار خودرو به جز چند مقطع خاص و محدود در رکود به سر می‌برد. با این حال اگرچه فعالان بازار خودرو امیدوار بودند در سال جدید این رکود کاهش یابد اما تفاهم ایران و 1+5 برای رسیدن به توافق نهایی باعث تشدید این رکود شده است.

به گفته فعالان بازار خودرو، پس از اعلام تفاهم لوزان (سوئیس) انتظار مردم برای کاهش قیمت خودروهای داخلی و خارجی افزایش یافته و به همین دلیل رکود بازار خودرو در ابتدای سال جدید افزایش یافته است.یکی از نمایشگاه‌داران اتومبیل در پایتخت در این باره می‌گوید: به طور معمول در فروردین ماه به دلیل تعطیلات نوروزی خرید و فروش در بازار خودرو کاهش می‌یابد.

پورحسنی با بیان اینکه با این حال در سال جدید اعلام خبر تفاهم ایران و 1+5 باعث تشدید این رکود شده است، خاطرنشان می‌کند: مردم انتظار دارند با این اتفاقات قیمت خودرو کاهش ‌یابد و احتمالا تا تیرماه خرید را متوقف می‌کنند تا تکلیف نهایی مذاکرات روشن شود.وی ادامه می‌دهد: این شرایط باعث افزایش ضرر و زیان نمایشگاه‌های اتومبیل شده است به‌گونه‌ای که در فروردین ماه تاکنون نمایشگاه‌ها حتی یک خودرو نیز نفروخته‌اند.

این نمایشگاه‌دار اتومبیل ادامه می‌دهد: سال گذشته نیز بازار خودرو در رکود به سر می‌برد و حتی در اسفند ماه به عنوان دوران پیک فروش نیز میانگین فروش خودرو در هر نمایشگاه حداکثر 20 دستگاه بود.وی با بیان اینکه در این شرایط سود نمایشگاه‌های اتومبیل تقریبا به صفر رسیده است، تصریح می‌کند: امیدواریم با به نتیجه رسیدن سریعتر مذاکرات، ابهامات بازار خودرو پایان یافته و خرید و فروش به حالت طبیعی بازگردد.

منبع ایسنا


نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (18 فروردین 1394 ساعت 22:27)

    اقا هر اتفاقی بیفته اخرش اطمینان داشته باشید گرون میشه

  • پریسان پریسان (18 فروردین 1394 ساعت 14:57)

    کی تاحالا دیده تو ایران قیمت پایین بیاد؟چند هفته مونده به عید قیمتهارو بالا بردند،الانم که کاهش قیمت که البته خیلی جزیی هم هست که میبینین همون قیمتهای قبلیه.ربطی به توافقات نداره.بعدش هم تا قبل توافقات میارن چندمیلیونی میذارن رو قیمتها و بعد توافقات برمیگردونن سرجای قبلی،ملت هم میگن به به چه چه عجب خودروسازی داریم ما.واسه ثبت نام هم سروکله میشکنن.بعد از ثبت نام هم دیگه خودتون میدونین چه بلایی سر مردم میارن.این بود قصه ما.....

  • حامد صابر حامد صابر (18 فروردین 1394 ساعت 10:38)

    فقط امید وارم از این فرصت به خوبی استفاده کنن و با یک قرار داد همکاری خوب دست به تولید بزنین

  • حسین معمار حسین معمار (18 فروردین 1394 ساعت 10:28)

    بابا خبری از پایین اومدن نیست مردم الکی دلتون رو خوش نکنید....پایین بیا نیست که هیچ افزایش هم میدن...حالا ببینید من کی گفتم