1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نگاه محتاطانه ی خودروسازان به افزایش قیمت خودرو

نگاه محتاطانه ی خودروسازان به افزایش قیمت خودرو

20 بهمن 1392
  • 1

یک مقام آگاه اظهار داشت: افزایش بی‌رویه قیمت خودرو باعث شد شرکت‌های خودروساز بخش بزرگی از مشتریان خود را از دست بدهند که این به ضرر تولیدکنندگان خودرو است.

وی ادامه داد: به همین دلیل خودروسازان به افزایش قیمت به عنوان یک گزینه اصلی توجه ندارند و در خصوص قیمت‌گذاری محصولاتشان بسیار محتاطانه عمل می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش برخی شرکت‌های خودروساز برای فروش بخشی از اموالشان به منظور تزریق مالی به شرکت، گفت: در این رابطه ایران خودرو در تلاش است سهام خود در بانک پارسیان را بفروشد، خودروسازان باید در تأمین مالی به خودشان متکی باشند.

این مقام آگاه توضیح داد: در جلسه‌ای که بین خودروسازان و وزیر صنعت برگزار شد، وزیر صنعت اعلام کرد که دولت هیچ پولی برای پرداخت به خودروسازان ندارد و تأمین یارانه‌ها، اولویت مهم دولت است.

وی افزود: در حال حاضر هر کدام از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا با 4 هزار میلیارد تومان بدهی روبرو هستند و این در حالی است که دارایی این شرکت‌ها حدود 6 هزار میلیارد تومان است و در نتیجه باید این دو شرکت را ورشکسته تلقی کنیم.

وی با اشاره به موضوع مطرح شده مبنی بر واگذاری مالکیت شرکت‌های خودروساز ایرانی به خودروسازان خارجی که اخیراً از سوی رئیس جمهور مطرح شده است، گفت: بدهی هر کدام از شرکت‌های خودروساز معادل یک میلیارد یورو است که عدد کوچکی نیست، ولی شرکت‌های بزرگ اروپایی می‌توانند این مبلغ را پرداخت کنند.

این مقام آگاه معتقد است: واگذاری سهام خودروسازان ایرانی به شرکت‌های خارجی یکی از سریع‌ترین راه‌حل‌های نجات صنعت خودرو است.

وی در عین حال تأکید کرد: شرکت‌های خارجی باید شرایط خودروسازان ایرانی را بپذیرند و در این صورت، سهام به آنها تعلق گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در خصوص واگذاری مالکیت خودروسازان ایرانی به شرکت‌های خارجی جلساتی برگزار شده است؟ نیز گفت: هنوز جلسه‌ای در این خصوص برگزار نشده، ولی قبل از طرح این موضوع توسط رئیس جمهور، این مسئله به عنوان یک راه نجات صنعت خودرو در جلسات مطرح بود.


منبع فارس


نظرات

  • اشکان اشکان (20 بهمن 1392 ساعت 15:09)

    خیلی خوبه این شرکتها واگذار بشن به شرکت‌های خارجی ها البته اگر اونها بخواهند و حاضر بشن