1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. کلاهبرداری 200 میلیاردی 10 وارد کننده خودرو

کلاهبرداری 200 میلیاردی 10 وارد کننده خودرو

21 مهر 1394
  • 0

رییس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو با بیان اینکه 70 درصد خودروهای وارداتی توسط شرکت های فاقد نمایندگی انجام می شود، گفت: به منظور جلوگیری از کلاهبرداری شرکتهای تقلبی و ساماندهی فروش خودروهای وارداتی، 15 پیشنهاد به مقامات ذیصلاح وقضایی ارسال شده است.

میثم رضایی روز سه شبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: احراز هویت اعضای هیات مدیره شرکت، دریافت گواهی سوء پیشینه، دریافت اسناد حسابرسی شده و بررسی سوابق مدیران شرکت های واردکننده خودروهای خارجی در جلوگیری از کلاهبرداری شرکت های تقلبی بسیار تاثیرگذار است.

وی اظهار داشت: طی دو یا سه ماه گذشته که شرکت های تقلبی اقدام به پیش فروش خودرو کرده اند هیچکدام از این شرکت ها رسمی نبودند و طی یک سال گذشته 10 تا 12 شرکت تقلبی بیش از 200میلیارد تومان از 5 هزار نفر کلاهبرداری کرده اند. بررسی سوابق مدیران شرکت ها نشان می دهد 80 درصد مدیران عامل شرکت های تقلبی دارای سابقه کیفری بوده اند.

وی با بیان آنکه هم اکنون بیش از 50 شرکت عضو انجمن صنفی کارفرمایی واردکننده خودرو با پرداخت 3.5 درصد به نمایندگی های شرکت ها، واردات خودرو خود را انجام می دهند، افزود: تغییر مدام این دستورالعمل پرداخت 3.5 درصد طی یک سال گذشته شرکت های واردکننده را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

رضایی با اشاره به بازار خرید و فروش خودروهای داخلی و خارجی، افزود: کمپین نخریدن خودروهای داخلی باعث شده خودروهای خارجی نیز در بازار کمتر به فروش برسد زیرا بازار خودورهای داخلی و خارجی به یکدیگر وابستگی های زیادی دارند.

وی اظهار داشت: شرکت های تقلبی در مجموع 700 تا 800 میلیارد تومان برای پیش فروش خودرو کلاهبرداری کرده اند بطوری که شرکت پدیده پارس طی سه ماه 25 میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده و مدیران این شرکت هنوز متواری هستند.

وی با بیان آنکه دستورالعمل فعلی واردات خودرو را انحصاری کرده است، گفت: این دستورالعمل باعث شده شرکت های واردکننده عضو انجمن صنفی کارفرمایی واردکننده خودرو با پرداخت 3.5 درصد به شرکت ها و نمایندگی های مجاز خودروها، واردات خود را انجام دهند.

وی اضافه کرد: تمام خودروهای وارداتی به کشور دارای استانداردهای لازم هستند اما به بهانه غیراستاندارد بودن شاهد جلوگیری از ترخیص این خودروها از گمرک هستیم.

وی افزود: پیشنهاد مشخص انجمن صنفی، تشکیل کمیته ای است تا تمام مشخصات لازم برای واردات خودرو مشخص شود تا واردکنندگان بتوانند به سهولت خودروهای وارداتی خود را به مشتریان عرضه کنند.

وی گفت: قیمت خودروهایی که توسط شرکت های عضو انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو وارد کشور می شود کمتر از قیمت خودروهای نمایندگی های مجاز هستند و در 200 میلیون تومان قیمت خودروهای وارداتی توسط این انجمن 15 میلیون تومان کمتر است.



نظرات