1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. رعایت الزامات قانونی در حفظ ثبات بازار توسط واردکنندگان خودرو

رعایت الزامات قانونی در حفظ ثبات بازار توسط واردکنندگان خودرو

14 بهمن 1393
  • 2

فرهاد احتشام زاد افزود: به طور قطع رسالت نمایندگان رسمی نیز کمافی السابق رعایت الزامات قانونی و پشتیبانی و پیروی از مصوبات وزیر صنعت و معدن و تجارت و حفظ ثبات در بازار اعم از کمی و کیفی است که طبیعتا با دلگرمی ایجاد شده برای 35 شرکت نمایندگی رسمی شرکتهای خودرویی خارجی، با حضور پر قدرت آن ها در بازار رقابتی سالم، این مهم تحقق خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: رعایت الزام برخورداری مشتریان خودرو از حقوق تعیین شده در هر دو حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودرو نیز برای همه واردکنندگان رسمی براساس قانون حمایت از مصرف کنندگان الزامی است و با توجه به تمهیدات اتخاذ شده توسط نمایندگان رسمی انتظار رقابت بیشتر در بازار سالم و رقابتی صحیح متصور می باشد.

احتشام زاد افزود: پیگیری های لازم در خصوص پیشنهاد اولیه تقدیم شده به وزارت صنعت و معدن و تجارت توسط انجمن واردکنندگان خودرو در حال انجام است.

وی در خصوص این پیشنهاد توضیح داد: اصل این پیشنهاد مبتنی بر تعامل بین نماینده رسمی یک برند با تعدادی از شرکت های غیر نماینده اما متعهد است که دارای سابقه فعالیت مناسب طی سال های گذشته بوده اند تا با هماهنگی و تحت چتر حمایتی نماینده رسمی فعالیت کنند.

وی افزود: در این طرح تلاش شده حتی المقدور از خروج شرکت هایی که نماینده رسمی یک برند خودرو نیستند اما دارای سیستم مناسب و متعهد به الزامات تبیین شده هستند، از این بازار جلوگیری شود که بدیهی است تصمیم نهایی در این خصوص بنا به صلاحدید آن وزارتخانه اتخاذ خواهد شد.



نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (14 بهمن 1393 ساعت 15:53)

    کی رعایت میکنه

  • آفرین آفرین (14 بهمن 1393 ساعت 11:16)

    بامید که از این آشفته بازار خارج شویم ولی موقتی نباشد