1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. سود واقعی وارد کنندگان خودرو , 7درصد!?

سود واقعی وارد کنندگان خودرو , 7درصد!?

14 تیر 1395
  • 6

رییس انجمن واردکنندگان خودرو درباره سود واقعی یک واردکننده در زمان فروش خودرو توضیح داد.

فرهاد احتشام‌زاد در پاسخ به این پرسش که مقدار سود واقعی یک واردکننده در زمان فروش خودرو باید چقدر باشد؟ اظهار داشت: «براساس آیین نامه محاسبه قیمت تمام‌شده‌ای که در سال 1393 ابلاغ شده، سود واقعی براساس اجزای قیمتی، یعنی اجزای پایه‌ای قیمتی، مازاد بر آن درصدی مشخص شده که این درصد پیش‌تر 15 درصد بوده و الان 7 درصد در نظر گرفته شده است.»
وی با بیان این‌که این 7 درصد شامل هزینه‌های سربار، مالی و عملیاتی و... است، افزود: «به طور قطع شما اگر به هر تاجری بگویید که 7 درصد بیشتر نمی‌توانید روی قیمت تمام‌شده کالای خود در نظر بگیرید و تمام هزینه‌های عملیاتی، سربار و مالی را از آن محل پوشش دهید، به طور طبیعی تمایل زیادی برای حضور در این بازار نخواهد داشت.»

رییس انجمن واردکنندگان خودرو عنوان کرد: این مقدار سود تحت کنترل است و سازمان حمایت روی آن نظارت می‌کند؛ کمااین‌که معتقدیم به واسطه این‌که بازار رقابتی است و خودروهای وارداتی از هیچ‌گونه ارز دولتی استفاده نمی‌کنند و واردات آنها براساس عرضه و تقاضا است، نیازی به قیمت‌گذاری دولتی ندارند.»
احتشام‌زاد خاطرنشان کرد: «مشتری است که انتخاب می‌کند کدام برند را با چه قیمتی انتخاب کند و در بازار رقابتی نباید نگران قیمت‌گذاری بود.»

منبع:ایران جیب



نظرات

  • باقری باقری (15 تیر 1395 ساعت 18:07)

    با سلام
    دوستان یک وانت دوکابین تویوتا سود برای واردکننده بیشتر از 7 تا 9 میلیون ندارد توجه کنید قیمت این وانت توی امارات حدود 105 میلیون تومان است و هزینه های حمل و نقل توی دبی و کشتیرانی و ایران و هزینه های ترخیص کار و هزینه های گمرکی هم داریم و تبصره و پلاک و شماره گذاری که جمعا حدود167تومن در میشه و تاجر آن را به قیمت 175تومن می فروشه ضمنا ریسک اینکه توی مسیر به خودرو آسیب وارد نشود نیز داریم پس اینجا که گفته سود وارد کننده 7 درصد است منظور این است و نباید هزینه های گمرکی و پلاک و .... را محاسبه کرد. البته این قیمت دوکابین اتومات است که گفتم

  • علی علی (15 تیر 1395 ساعت 10:33)

    اصولا هر سازمان یﮐه بخواد از یه بنگاهی شرﮐتی ﮐارخانه ای و...ﮐه سودآوری و ﭘول توش موجوده نظارت ﮐنه خود اون سازمان دچار فساد و رشوه وتبانی میشه تا از این موقعیت به نحو احسن استفاده ﮐنه این از اون حالا میخواد اسمشو هرچی بزاریم اما از بابت سودی هم ﮐه میگین اینطوریا نیست این خودرو هایی ﮐه شما تولید میﮐنید بالای 30درصد سود داره منتها به دلیل مدیریت ضعیف منابع انسانی و افزایش بهره وری و خیلی مسایل دیگه دچار رﮐود خواهد شد اون خودروهای جهانی و به روز دنیاست ﮐه 7درصد سود داره ﮐه شما هم نبایست از جایگاه اونها صحبت ﮐنید ﮐه اونها مشتری مدارهستند .

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (14 تیر 1395 ساعت 18:49)

    از من میشنوید باور نکنید.کشکه.........

  • مجتبی مجتبی (14 تیر 1395 ساعت 16:53)

    سورنتو 2016 تو منطقه آزاد 95 تومان تو تهران 235 تومان چه جوری میشه 7 درصد

  • مهدی مهدی (14 تیر 1395 ساعت 15:16)

    یعنی یک ماشین 500 میلونی 35 میلیون ناقابل سودش است در یک فروش . حال اگر این پول را در بانک بگذارد با بهره 20 درصد درسال میشود ماهی 8.3 میلیون . پس وارادت ماشین نون خوبی دارد.

  • آیدین آیدین (14 تیر 1395 ساعت 15:14)

    بازار رقابتی؟!!؟!!!