1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. خارج کردن خودرو از لیست کالاهای انحصاری

خارج کردن خودرو از لیست کالاهای انحصاری

4 بهمن 1393
  • 4

از حدود سه سال پیش با اقدام شورای اقتصاد در گنجاندن خودرو در لیست کالاهای انحصاری، اختیار قیمت‌گذاری این محصول از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گرفته شده و به شورای رقابت واگذار شد.

پس از آن از اواسط سال‌ گذشته و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد که به اعتقاد وی خودرو کالایی انحصاری نیست و شورای رقابت باید از حوزه قیمت‌گذاری این محصول خارج شود.اگرچه از آن زمان تاکنون این اظهارات محقق نشده اما براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، محمدرضا نعمت‌زاده به دنبال مطرح کردن این موضوع در شورای اقتصاد و خارج کردن خودرو از لیست کالاهای انحصاری است.

در این زمینه وزیر صنعت، معدن و تجارت در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو اظهار کرده که در جلسات آتی شورای اقتصاد، موضوع غیر انحصاری بودن خودرو را مطرح و تلاش می‌کند این محصول از لیست کالاهای انحصاری خارج شود.

در آن صورت احتمالا قیمت‌گذاری خودرو مجددا به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان واگذار خواهد شد. هرچند که ممکن است خودروسازان خواستار آزادسازی قیمت این محصول و تعیین آن در فرایند عرضه و تقاضای بازار شوند.



نظرات

  • رضا شاه علی رضا شاه علی (5 بهمن 1393 ساعت 19:01)

    عمرا گمرکی رو ور دارن.....

  • گالاردو گالاردو (4 بهمن 1393 ساعت 17:09)

    همچین میگه میخوایم از شورای رقابت بگیریم و به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بدیم آدم خندش میگیره!!! انگار این سازمان چه گلی به سر ما زده والا! تو ایران چیزی که گرون بشه دیگه ارزون نخواهد شد والسلام.

  • حامد صابر حامد صابر (4 بهمن 1393 ساعت 10:27)

    اگر راست میگین برای اینکه انحصاری نباشه گمرک رو بردارین تا فضا رقابتی بشه

    محمدماجد محمدماجد (4 بهمن 1393 ساعت 22:43)

    باهات موافقم