1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. کاهش قریب‌الوقوع قیمت خودروهای وارداتی

کاهش قریب‌الوقوع قیمت خودروهای وارداتی

27 آبان 1393
  • 7

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و 1+5 در ابتدای آذر ماه شاهد کاهش سریع قیمت خودروهای وارداتی خواهیم بود.

امرالله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مهمترین عامل تعیین کننده قیمت خودروهای وارداتی، نرخ ارز است.

وی با بیان این‌که با نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و 1+5 نرخ ارز کاهش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث کاهش سریع قیمت خودروهای وارداتی در بازار خواهد شد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: علاوه بر آن با به نتیجه رسیدن مذاکرات، انتظارات تورمی کاهش خواهد یافت و همین موضوع نیز تاثیر مثبت در نرخ این محصولات خواهد داشت.

وی افزود: پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات بسته به میزان کاهش نرخ ارز، درصد کاهش قیمت خودروهای وارداتی متفاوت خواهد بود. با این حال پیش بینی می شود نرخ این محصولات حداقل پنج درصد کاهش یابد.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان این‌که با توجه به تعداد بالای خودروهای وارداتی عرضه شده، بازار آماده کاهش قیمت است، خاطرنشان کرد: با توجه به رکود ایجاد شده در بازار، عرضه کنندگان خودردهای وارداتی نیز از کاهش قیمت و افزایش فروش این محصولات استقبال خواهند کرد.

منبع ایسنا


نظرات

  • ازاد ازاد (28 آبان 1393 ساعت 20:01)

    درستش اینه که همه چی به قیمت قبل برگرده...اما اینطودی جواب بودجه دولت و مجلس و بقیه رو کی میده ؟ پس........

  • حمید جلالیان حمید جلالیان (28 آبان 1393 ساعت 12:04)

    همچی گفتی کاهش انگار 50 درصد افت میکنه. برادر من 5 درصد...!! یعنی از قیمت 100 میلیونی یک ماشین همین 5 میلیون تومنش مشکل ما بود!!!!

  • ام اچ بی ام اچ بی (27 آبان 1393 ساعت 22:35)

    من که فکر نکنم توافق شکل بگیره اما خدا کنه که بشه.

  • آریوبر آریوبر (27 آبان 1393 ساعت 18:32)

    تو ایران وقتی چیزی گرون شد ارزون نمیشه!

  • عارفی عارفی (27 آبان 1393 ساعت 13:36)

    هیچ وقت دولت اجازه پابین اومدن قیمت ارز رو نمیده چون خودش بزرگترین فروشنده ارز هست ( برای تامین بودجه سالیانه کشور ) . اگر قیمت ارز پایین بیاد دولت دچار کسری بودجه می شود و کالا های ایرانی قابلیت رقابت در بازار جهانی را از دست می دهد. در مجموع ممکن نیست بیشتر از 10 % ارزان بشود

  • جرمی جرمی (27 آبان 1393 ساعت 12:31)

    اگر بجای ریختن این خودروها در بازار مثل سنوات گذشته دست به احتکار بزنند و حاضر به خاک خوردن اونها بشن ولی دست به قیمتها نزنند چه باید کرد ؟

  • حامد صابر حامد صابر (27 آبان 1393 ساعت 12:02)

    نرخ ارز چه جالب ما حاظریم دلار همون بمونه اما تعرفه ها رو بردارن مثل دیگر کشور ها