1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. خودروهای خارجی چقدر گران شده‌اند؟

خودروهای خارجی چقدر گران شده‌اند؟

27 خرداد 1393
  • 1

بازار خودروهای وارداتی در ایران طی سال‌های اخیر پررونق بوده و هیچ مانعی نتوانسته سد راه پیشرفت آن شود. وارداتی‌ها ابتدای امسال را با مشکل همیشگی تأخیر در شماره‌گذاری آغاز کردند که کمی بازار را آشفته کرد اما اکنون ثبات در بازار حکمفرما است و مدل‌های ۲۰۱۴ در حال جولان دادن در بازار هستند. در ادامه مروری بر قیمت تعدادی از خودروهای پر فروش در بازار خواهیم داشت.

تویوتا

بررسی را با تویوتا آغاز می‌کنیم. در ابتدا به سراغ تویوتا کمری که مدت‌ها است عنوان پر فروش‌ترین سدان بازار آمریکا را هم یدک می‌کشد و نسل جدید آن در ایران توانسته نظرات بسیار را به خود جلب کند می‌رویم. بخش عمده‌ای از کمری‌های موجود در بازار را نمونه‌های غیر شرکتی تشکیل می‌دهند و به همین دلیل فاقد گارانتی هستند. برای خرید این خودرو بسته به آپشن‌های نصب شده روی آن باید ارقام مختلفی بپردازید اما براساس بررسی‌های ما حداقل قیمت پرداختی رقمی در حدود ۱۵۰ میلیون تومان است اما در مدل‌های فول آپشن که امکاناتی نظیر هشت ایربگ و سیستم ورود بدون کلید و مانیتور و … دارند، قیمت‌ها به حدود ۱۶۵ میلیون تومان هم می‌رسد.

کمری‌های عرضه شده در ایران همگی چهار سیلندر هستند اما اگر ابعاد اتاق کمری را دوست دارید و نمونه شش سیلندر آن را می‌خواهید باید به سراغ آریون بروید که این روزها با وجود قیمت بالاتر طرفداران زیادی دارد و البته قیمت بالایی به گونه‌ای که برای خرید نمونه‌های صفر کیلومتر آن که چندان هم زیاد نیست باید رقمی در حدود ۲۳۰ میلیون تومان بپردازید که مبلغ بالایی برای دو سیلندر بیشتر نسبت به کمری است. به همین جهت اگر نام خودرو چندان برایتان اهمیت ندارد خرید کمری‌های فول آپشن و حتی تجهیز آن به آپشن‌های بیشتر می‌تواند گزینه ارزان قیمت‌تری باشد.

از این سدان‌های بزرگ به سراغ یاریس،‌ هاچ‌بک کوچک تویوتا می‌رویم، خودرویی که هر چند در ابتدای ورود خیلی‌ها شانس زیادی برای آن در نظر نمی‌گرفتند اما نشان داده با وجود قیمت بالا طرفداران ویژه خود را در بازار دارد. نمونه‌های جدید این خودرو که مجهز به موتور ۱۵۰۰ سی‌سی هستند، در نمونه‌های غیر شرکتی برای مدل‌های ۲۰۱۴ تا حدود ۱۰۰ میلیون تومان هم قیمت دارند که به راستی رقم بالایی برای خرید یک هاچ‌بک کوچک است و با این پول می‌توان نمونه‌های بهتری را در میان کره‌ای‌ها یافت. اگر سال ساخت برایتان اهمیت ندارد مدل‌های ۲۰۱۳ این خودرو را می‌توانید در حدود ۹۰ میلیون تومان هم بخرید هر چند نمونه‌های کم آپشن و ارزان‌تر هم در بازار یافت شده است.

کیا

بررسی را با مدل اپتیما آغاز می‌کنیم. این خودرو در نسل پیشین خود نتوانست حضور موفقی در بازار ایران داشته باشد اما در مدل‌های جدید توانسته نظر خریداران را جلب کند و پر قدرت ظاهر شود. اکثر مدل‌های موجود در بازار از نمونه‌های فول آپشن هستند و به همین جهت تنوع چندانی در قیمت آن‌ها دیده نمی‌شود. برای خرید این کره‌ای زیبا، باید رقمی در حدود ۱۵۶ میلیون تومان کنار بگذارید هر چند نمونه‌های ارزان‌تر آن هم در بازار وجود دارد که با بررسی دقیق‌تر مشخص شد در بعضی از آپشن‌های آن نسبت به مدل‌های گران‌تر کمبودهایی دیده می‌شود.

اگر می‌خواهید بیش از این برای برند کیا هزینه کنید می‌توانید سراغ کادنزا بروید که هم لوکس‌تر است و هم بزرگ‌تر و البته گران‌تر به گونه‌ای که اندک فروشندگان آن به رقمی کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان رضایت نمی‌داند. کیا یک انتخاب جذاب هم برای خریداران دارد و آن نسل جدید سراتو است، خودرویی که در نسل قبلی خود حضور موفقی در بازار داشت و اکنون با ظاهری جذاب‌تر بازگشته. این خودرو در مدل‌های ۲۰۰۰ سی‌سی خود در کامل‌ترین مدل غیرشرکتی قیمتی در حدود ۱۲۰ میلیون تومان دارد که با توجه به رقبای آن در بازار می‌توان آن را قیمتی قابل قبول دانست به ویژه که ظاهر آن تا مدت‌ها جذابیت خود را حفظ خواهد کرد.

هیوندای

سلطان خودروهای وارداتی ایران هیوندای کره است، شرکتی که این روزها نه در بازار ایران، که در بازارهای جهانی هم حضور موفقی دارد و ایرانی‌ها هم استقبال خوبی از محصولات آن کرده‌اند.

در ابتدا به سراغ الانترا می‌رویم، خودرویی که به سبب طراحی ظاهری شبیه به سوناتا و البته قیمت مناسب به خوبی از سوی بازار پذیرفته شده است. این خودرو که در شاسی و بخش‌های فنی شباهت‌های زیادی به سراتو دارد، ارزان‌تر از سراتو است به گونه‌ای که با رقمی در حدود ۱۱۰ میلیون تومان می‌توانید نمونه‌های غیرشرکتی و فول آپشن آن را بخرید هر چند بعضی از فروشندگان قیمتی تا ۱۱۵ میلیون تومان هم ارائه می‌کردند و علت آن را هم آپشن‌های بیشتر (هر چند هیچ‌گاه به این آپشن‌های بیشتر اشاره نشد) می‌دانستند.

هیوندای برای آن‌هایی که خودروی سدان جاداری می‌خواهند مدل سوناتا را پیشنهاد می‌کند، خودرویی که به طور مستقیم رقیب کمری است و البته بسیار پر فروش‌تر از آن در ایران. این خودرو که ظاهرش در ابتدای ورود به ایران بسیاری را مجذوب خود کرد، در نمونه‌های غیرشرکتی تنوع آپشن‌های زیادی دارد و به همین جهت برای خرید آن باید وجه ویژه‌ای به آپشن‌های آن کنید اما به طور عمومی برای مدل‌هایی با سطح آپشن‌های کامل، باید رقمی در حدود ۱۴۰ میلیون تومان پرداخت کنید هر چند نمونه‌هایی با قیمت‌های نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان هم در بازار وجود دارد که سطح آپشن‌های آن کامل‌تر از دیگر خودروها است. در نهایت به سانتافه، شاسی بلند هیوندای می‌رسیم، خودرویی که با طراحی جدید و به روز خود توانسته نظرات مثبت زیادی در بازار دریافت کند. این خودرو نیز همچون سایر خودروهای وارداتی این شرکت تنوع آپشن زیادی در بازار دارد که بر روی قیمت آن تاثیرگذار است اما به طور عمومی در مدل‌های فول قیمتی در حدود ۲۰۵ میلیون تومان به پایین دارد هر چند در مدل‌های کم آپشن این قیمت حتی تا ۱۸۰ میلیون تومان هم می‌رسد.




نظرات

  • عشق اتومبیل عشق اتومبیل (27 خرداد 1393 ساعت 18:48)

    عالییییییییییییییییییییییییییییه