1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. مردم خرید خودرو را به سال آینده موکول نکنند

مردم خرید خودرو را به سال آینده موکول نکنند

23 بهمن 1392
  • 4

با پیش بینی تورم ۳۰ درصدی در سال آینده از سوی دولت مردم نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را در سال جدید داشته باشند و احتمالا در برخی موارد افزایش قیمت نیز خواهیم داشت.

عضو انجمن قطعه سازان خودرو گفت: افزایش عوارض ۵ درصدی برای خودروهای وارداتی هنوز قطعی نشده است.

محمد رضا نجفی منش، عضو انجمن قطعه سازان خودرو در خصوص وضعیت خودرو در بازار اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال به مردم پیشنهاد می‌کنم در صورتی که قصد خرید خودرو دارند این کار را زود‌تر انجام دهند و خرید خود را به سال ۹۳ موکول نکنند.

وی با بیان اینکه خودرو ارزان نخواهد شد گفت: با پیش بینی تورم ۳۰ درصدی سال آینده از سوی دولت مردم نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را در سال جدید داشته باشند و احتمالا در برخی موارد افزایش قیمت نیز خواهیم داشت.

نجفی منش در مورد افزایش عوارض ۵ درصدی خودروهای وارداتی تصریح کرد: این موضوع هنوز قطعی نشده و باید بررسی بیشتری صورت گیرد. اما به نظر می‌رسد این میزان افزایش تاثیر چندانی بر روی خودروهای وارداتی نداشته باشد.

وی ادامه داد:بازار به گونه‌ای است که در حال حاضر و علی رغم اینکه افزایش قیمتی صورت نگرفته با کاهش تقاضای خرید مواجه است. بنابراین قطعا افزایش حتی به میزان ۵ درصدی هم بر روی تقاضای خرید تاثیر منفی خواهد گذاشت بنابراین به نظر می‌رسد واردکنندگان این افزایش را با حاشیه سود خود پوشش دهند تا حداقل بازار کنونی را از دست ندهند.

وی بر تأثیرات قابل توجه تحریم‌های داخل کشور بر مشکلات تولیدکنندگان و به‌ویژه خودروسازان اشاره کرد و گفت: کاهش تحریم‌های بین المللی به‌تنهایی کمکی به صنعت خودروی کشور نخواهد کرد و باید در داخل کشور نیز نگاه‌ها به خودروی تولید داخل تغییر کند.




نظرات

  • امیر امیر (27 بهمن 1392 ساعت 09:49)

    اینم سیاست جدیدشونه الان دارن اعلام میکنن که انور سال قیمتارو ببرن بالا و در جواب اعتراضات بگن ما از قبل اعلام کردیم

  • ناشناس ناشناس (26 بهمن 1392 ساعت 08:47)

    ارزان شده قیمت خودرو رابطه مستقیم به حذف تحریم نفت و سرازیر شدن دلار به کشور ارزان شده قیمت دلار داره که البته اگر بعضی ها بگذارند دولت کارشو انجام بدهد وسنگ اندازی نکنن به امید خدا درسال اینده با برداشته شدن تحریم نفت قیمت تمام اجناس وارداتی منجمله ماشین ارزان خواهد شد..

  • حمیدرضا حمیدرضا (26 بهمن 1392 ساعت 04:12)

    باسلام واحترام ،درهمه دنیابه فکر کیفیت خودرووارزان کردن آن هستنددرحالیکه درکشور مابرعکس آن عمل می شود !جای بسی تعجب است .به امید روزی که تغییری دراین روند حاصل شود.که انشاء الله باتدبیرمحصولین این روندحاصل شود.

  • esi esi (25 بهمن 1392 ساعت 18:31)

    به منت افتادند!