1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قیمت واقعی بی ام و i8 چقدر است؟

قیمت واقعی بی ام و i8 چقدر است؟

20 تیر 1394
  • 0

فربد زاوه در خصوص ورود خودروی خاصی که به کشور وارد شده است، اظهار کرد: قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی حساب و کتاب خاصی ندارد و مشتریان بر اساس تقاضای بازار پول می‌دهند. به طور کلی ملاک قیمت‌گذاری این خودروها چیزی است که وقتی برای کالایی قیمت گذاشته می‌شود، آن کالا فروخته شود و اگر با قیمتی بالا برای فروش گذاشته شود، به فروش نمی‌رسد و حتی اگر فروش رود باز هم این قیمت ملاکی برای قیمت‌گذاری محسوب نمی‌شود.

او در خصوص قیمت بی‌ام‌دبلیو i8 که اخیراً در نمایشگاه‌های تهران موجود است، گفت: در حال حاضر قیمت اصلی این خودرو نزدیک به 600 میلیون تومان است. به این دلیل که هیبریدی است و تعرفه‌ای برای واردات ندارد، تنها 13 درصد برای گمرکی آن پرداخت می‌شود. پس قاعدتاً باید با قیمتی زیر 800 میلیون تومان به فروش برسد ولی از آنجا که این خودرو، وسیله‌ای خاص محسوب می‌شود و هر فردی که دوست دارد خاص سوار شود باید برای این خواسته خود هزینه کند، این خودرو در حال حاضر با قیمت یک میلیارد و 700 میلیون تومان در نمایشگاه‌های ایران به فروش می‌رسد.

او افزود: از دلایلی که باعث شده این خودرو با قیمت یک میلیارد و 700 تا 800 میلیون‌تومان در بازار عرضه شود این است که قیمت پورشه 911 دست دوم در بازار نزدیک به یک میلیارد و 500 میلیون تومان است و حالا چون این خودرو صفر کیلومتر است 200 میلیون بالاتر از قیمت پورشه 911 است.

او گفت: اما این در حالی است که قیمت این خودرو در ابتدای ورود سه میلیارد تومان اعلام شده بود که این مساله تخمین ژورنالیستی بیش نبوده است. یعنی این خودرو قبل از اینکه وارد بازار ایران شود یک خبرگزاری از قیمت سه میلیارد تومانی آن خبر داده ولی تاکنون این خودرو با قیمت سه میلیارد تومان برای فروش پیشنهاد نشده است.

زاوه بیان کرد: این شایعه برای قیمت بالای این خودرو هیچ تاثیر منفی در بازار خودرو و مدل‌هایی که در میان عموم استفاده می‌شوند ندارد. زیرا این خودرو با تعدادی محدود موجود است و قطعاً افرادی که این خودرو را خریداری می‌کنند از قشر مرفه جامعه هستند و گران بودن این وسیله برای آنها نگرانی ندارد.

این فعال بازار در نهایت گفت: بی‌ام‌دبلیو i8 خودرویی است که به صورت انبوه تولید نمی‌شود و تاکنون بین 100 تا 150 دستگاه از این مدل تولید شده است. از آنجا که تقاضا برای این محصول زیاد نیست، با حجمی که در ایران وارد شده، خود یک عدد قابل توجهی به شمار می‌آید و از خودروهای خاص محسوب می‌شود.

او افزود: علاوه بر این خودرو، آلفا رومئو 4C نیز از خودروهایی است که به طور کلی 500 دستگاه از آن تولید شده ولی حدود 40 دستگاه آن در ایران موجود است که با قیمتی کذایی به فروش می‌رسد.



نظرات