1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قیمت بی ام و i8 یک میلیارد تومان کاهش یافت

قیمت بی ام و i8 یک میلیارد تومان کاهش یافت

25 آبان 1394
  • 1

 قیمت بی ام و i8 یک میلیارد تومن کاهش یافت

ب‌ام‌و i8 جزو آن دسته از شاهکارهای مهندسی آلمانی‌ها بود که کمی بعد از تولید و عرضه در اروپا، پایش به ایران باز شد. ماشینی که وقتی عکس‌های گرفته‌شده در ایران آن منتشر شد؛ بسیاری، این تصاویر را کذب خطاب کردند و گفتند امکان ندارد این ماشین به ایران آمده باشد.

بعد از اینکه حضور اولین بی ام و i8 در گمرک شهید باهنر بندرعباس در اردیبهشت 1394 تایید شد، حواشی در مورد قیمت این ماشین شروع شد و برخی قیمت نزدیک به 4 میلیارد تومان را برای این ماشین فضایی اعلام می‌کردند. تابستان بود که چند دستگاه از این ماشین به تهران رسید و باعث ازدحام جمعیت پشت شیشه نمایشگاه‌ها شد. زمان آن رسیده بود که اتیکت قیمت روی شیشه ماشین‌ها قرار گیرد. وقتی این ماشین قیمت گذاری شد، به نرخ پیش‌بینی شده از سوی برخی کارشناسان ناشناس نرسید و حداکثر قیمت 2 میلیارد و 400 میلیون تومان را به خود اختصاص داد. مدت‌ها گذشت و هیچ نسخه‌ای از این ماشین به فروش نرسید و آخر سر هم تصویر نسخه پلاک شده سفید این ماشین منتشر شد که گویا تنها همین یک دستگاه خریداری و پلاک شد. با اینکه این روزها ورود این ماشین ممنوع شده است، ولی قیمت i8 بالا نرفته و حتی پایین هم آمده است.

این روزها نسخه 2015 این ماشین یک میلیارد و 200 میلیون تومان و مدل 2016 نزدیک به یک میلیارد و 550 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و همچنان دادوستد نمی‌شود. یکی از دلایلی که این ماشین از طرف مرفهین جامعه مورد استقبال قرار نگرفت، فناوری بالا i8 است که تعمیرات و خدمات آن اصلا در ایران تامین نشده است.



نظرات

  • جرمی جرمی (25 آبان 1394 ساعت 13:55)

    خدارو شکر.