1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. برجام،عامل شتاب گرفتن مذاکره با خودروسازان خارجی

برجام،عامل شتاب گرفتن مذاکره با خودروسازان خارجی

1 بهمن 1395
  • 0

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو گفت: اجرای برجام مذاکرات با خودروسازان خارجی را شتاب بخشیده است.

سعید مدنی در نشستی با جمعی از خودروسازان فرانسوی که به منظور انجام اقدامات اولیه برای تولید رنو به شهرستان ساوه سفر کرده بودند، اظهار کرد: علاوه بر اجرای برجام که موجب تقویت مناسبات بین ایران و سرمایه‌گذاران خارجی شده است، اعتماد و باور خودروسازان خارجی بر اینکه سرمایه‌گذاری در ایران منجر به سوددهی بالاست انگیزه بالایی را در بین آنها برای سرمایه‌گذاری در کشورمان ایجاد کرده است.

وی توسعه شبکه فروش و خدمات پس از فروش صنعت خودروی ایران و بازار مطلوب خودوسازان خارجی در حوزه طراحی و تحقیقات در ایران را از دیگر عوامل ترغیب و ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاران خودرو نسبت به فعالیت در کشورمان دانست و گفت: به دلیل برخورداری ایران از این ویژگی‌ها و سنگین نبودن هزینه بازاریابی برای خودروسازان خارجی در این کشور قراردادهای بسیار خوبی از سوی ایران با کشورهای خارجی خودروساز امضا و منعقد شده است.

مشاور وزیر صنایع در صنعت خودرو با تاکید بر اینکه ایران آماده همکاری در صنعت خودرویی با خودروسازان خارجی است، افزود: شهرستان ساوه به عنوان قطب صنعتی کشور از ظرفیت بالایی در توسعه و ایجاد صنعت خودرو برخوردار است و مشارکت خودروسازان فرانسوی برای تولید خودروی رنو نیز در همین راستا بوده است.

وی همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت خودرو را علاوه بر توسعه اقتصادی و ارزآوری برای کشور موجب تقویت تبادلات فنی و تکنیکی در این صنعت دانست و گفت: توسعه صنعت خودرو جز با توسعه روابط و تقویت مناسبات با خودورسازان خارجی و تبادل تجربیات امکان‌پذیر نخواهد بود.

مدنی با اشاره به فراهم بودن زیرساختهای لازم در شهرستان ساوه اظهار کرد: با تامین زیرساخت‌ها و نیز خدمات عمومی مانند آب، برق و گاز مورد نیاز و با توجه به جانمایی صورت گرفته در جریان بازدید نمایندگان شرکت خودروسازی رنو فرانسه در ساوه، بزودی این خودرو در ساوه تولید خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ساوه از این شهرستان به عنوان قطب صنعتی کشور یاد کرد که سهم عمده‌ای از تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.

محمد بهاروند نزدیکی ساوه به پایتخت و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، برخورداری از منطقه ویژه اقتصادی، قرار گرفتن در کریدور اصلی شرق به غرب کشور را از جمله ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان دانست و گفت: به لحاظ برخورداری ساوه از این ویژگی‌ها، هم‌اکنون دومین شهرک صنعتی ساوه با عنوان شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی در حال احداث است و طی بازدیدی که از سوی سرمایه‌گذاران خارجی از آن صورت گرفته بزودی واحدهای صنعتی و تولیدی متعددی با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در آن احداث خواهد شد.

وی با اشاره به جانمایی احداث شرکت تولید خودروی رنو در ساوه نیز گفت: این شهرستان مکان مناسبی برای اجرای این سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و فرانسه است و امیدواریم همزمان با انجام مراحل ساخت و ساز، تولید این خودرو نیز طی ماه‌های آینده آغاز شود.

منبع:ایسنا



نظرات