1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. کاهش نرخ سود بانکی ‌تاثیری بر قیمت خودرو ها ندارد

کاهش نرخ سود بانکی ‌تاثیری بر قیمت خودرو ها ندارد

12 شهریور 1396
  • 0

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: اجرایی شدن مصوبه بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی از امروز، تاثیری بر قیمت‌ها در بازار خودرو نخواهد داشت.

 کاهش نرخ سود بانکی ‌تاثیری بر قیمت خودرو ها ندارد

فربد زاوه اظهار کرد: کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی تا حدی باعث خروج پول از سیستم بانکی خواهد شد اما این نقدینگی به سمت بازار خودرو نخواهد رفت در نتیجه تاثیری بر قیمت‌ این محصولات نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه با کاهش نرخ سود سپرده تعادل فعلی عرضه و تقاضا در بازار خودرو بر هم نخواهد خورد، خاطرنشان کرد: کاهش نرخ سود سپرده نمی‌تواند باعث کاهش عرضه یا افزایش تقاضای خودرو در بازار شود بنابراین منطقا تاثیری بر قیمت‌ها در بازار خودرو نخواهد داشت.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: البته کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی می‌تواند موجب افزایش ورود منابع مالی به شرکتهای خودروسازی شود زیرا بانک مرکزی به این شرکتها پنج ماه فرصت داده تا سود مشارکت و انصراف پرداختی به مشتریان را متناسب با کاهش نرخ سود سپرده بانکی، کاهش دهند.

وی تصریح کرد: همچنین برخی از بانکها پیش از اجرایی شدن مصوبه کاهش نرخ سود از امروز، قراردادهای جدیدی برای پرداخت سود بالا به مشتریان منعقد کردند که این موضوع اثرات کاهش نرخ سود سپرده بر خروج منابع از سیستم بانکی را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، اخیرا بانک مرکزی با هدف مدیریت نقدینگی و سرمایه در اقتصاد ملی نرخ سود سپرده در شبکه بانکی را به یک ساله ۱۵ درصد و روزشمار ۱۰ درصد کاهش داد و مقرر کرد از امروز (۱۱ شهریور ماه) تمام بانکها و موسسات مالی و اعتباری نرخ سود سپرده‌ را به این میزان کاهش دهند.

منبع ایسنا


نظرات