1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ادعای وال استریت ژورنال: بازار خودرو در ایران، پژو را نجات داد

ادعای وال استریت ژورنال: بازار خودرو در ایران، پژو را نجات داد

24 تیر 1396
  • 3

علی رغم کاهش 45 درصدی فروش پژو در اروپا و چین، بازار بسیار خوب ایران این خودروساز فرانسوی را نجات داد.

پایگاه اینترنتی وال استریت ژورنال نوشت: در حالی که میزان فروش خودرو پژو در اروپا و چین به شدت کاهش یافته، اما به لطف از سرگیری خریدهای ایران آمار فروش این خودرو 2.3 (دو و سه دهم) درصد رشد پیدا کرده است.

 ادعای وال استریت ژورنال: بازار خودرو در ایران، پژو را نجات داد

میزان فروش خودروی گروه پژو در نیمه نخست امسال به لطف بازار بسیار خوب در ایران، 2.3 درصد افزایش یافت. این در حالی است که میزان فروش این نوع خودرو در بازارهای چین و اروپا به شدت کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، سازندگان پژو سیتروئن و DS امروز اعلام کردند که رکورد فروش 1.58 میلیون خودرو را در فاصله ماه های ژانویه تا ژوئن به ثبت رسانده‌اند که بالاتر از رقم مشابه سال گذشته یعنی 1.54 میلیون خودرو است.

با این وجود، روند کاهشی خرید چینی ها ادامه داشته و خرید مردم این کشور با افت 45 درصدی در این فاصله زمانی به 152 هزار و 380 خودرو رسیده است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، در اروپا میزان فروش این خودرو 1.9 درصد کاهش داشته و به میزان 1.04 میلیون خودرو رسیده است که بیشترین میزان کاهش در خودروی پژوی DS با کاهش 45 درصدی بوده است.

وال استریت ژورنال می نویسد، اما در سویی دیگر، ایران یک بازار بسیار مهم در نیمه اول امسال بوده و با از سرگیری خریدهای در سطح بالا به پژو کمک کرد که فروش در این کشور سه برابر غرب آسیا و آفریقا شود.



نظرات

  • امیر امیر (24 تیر 1396 ساعت 14:30)

    چقدر ما بد بختیم که شدیم کشتی نجات تولید کننده های در حال ورشکستگی

  • فرزاد فرزاد (24 تیر 1396 ساعت 12:23)

    ولله که قیمت واقعی حداقل ۹۰% خودروهای وارداتی زیر ۳۰میلیون است، ولی به علت برخی مسائل بسیار ناچیز که حتی گفتنشان هم باعث رفتن به دوزخ میشود ملت باید به ۱۰ برابر قیمت بخرند.
    به امید روزی که نور اسلام واقعی بر سراسر دنیا بتابد،

  • کیومرث کیومرث (24 تیر 1396 ساعت 11:42)

    وقتی خودرو 70 میلیونی به یکباره 100 میلیون قیمت گذاری میشود هم ایرانخودرو و هم پژو حق دارند که خوشحال باشند . امان از دل مردم