1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ترامپ خودروسازان آلمانی را به اعمال تعرفه 35 درصدی تهدید کرد

ترامپ خودروسازان آلمانی را به اعمال تعرفه 35 درصدی تهدید کرد

30 دی 1395
  • 0

رئیس جمهور منتخب آمریکا هشدار داد که بر خودروهای وارداتی از کشورهای دیگر به آمریکا تعرفه گمرکی 35 درصدی اعمال خواهد کرد که در نتیجه آن ارزش سهام شرکت های خودروسازی آلمانی بی ام و، دایملر و فولکس واگن کاهش یافت.

ترامپ خودروسازان آلمانی را به اعمال تعرفه 35 درصدی تهدید کرد

به گزارش رویترز، پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا هشدار داد که بر خودروهای وارداتی از کشورهای دیگر به آمریکا تعرفه گمرکی 35 درصدی اعمال خواهد کرد، ارزش سهام شرکت های خودروسازی آلمانی بی ام و، دایملر و فولکس واگن کاهش یافت.

هر سه این شرکت ها سرمایه گذاری سنگینی در کارخانجات خودروسازی در مکزیک انجام داده اند. هزینه تولید خودرو در مکزیک پایین تر از آمریکاست و این شرکت ها به صادرات خودروهای کوپکتر به بازار امریکا از مکزیک چشم دوخته اند.

ترامپ در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد که روز دوشنبه منتشر شد به شدت از شرکت های خودروسازی آلمانی بابت کوتاهی در تولید خودروهای بیشتر در خاک آمریکا انتقاد کرد. ترامپ گفت: «اگر شما می خواهید در دنیا خودرو تولید کنید، من برای همه شما آرزوی بهترین ها را دارم. شما می توانید برای بازار آمریکا خودرو تولید کنید، اما هر خودرویی که وارد آمریکا می شود، باید بابتش 35 درصد مالیات بپردازید.»

رئیس جمهور منتخب آمریکا افزود: «من به شرکت بی ام و می گویم که اگر شما دارید کارخانه ای در مکزیک احداث می کنید و قصد دارد خودروهای تولیدی تان را بدون مالیتا 35 درصدی به آمریکا صادر کنید، باید آن را فراموش کنید.» وی اضافه کرد، خودروسازان مجبور خواهند شد کارخانه هایی در داخل خاک آمریکا ایجاد کنند.

شرکت های مرسدس بنز و بی ام و از قبل کارخانه های بزرگی در خاک آمریکا دارند که در آنها خودروهای شاسی بلند اسپرت تولید می شود.

به دنبال انتشار اظهارات ترامپ در مصاحبه با روزنامه بیلد، سهام شرکت بی ام وی 0.85 درصد کاهش یافته است. سهام شرکت هایدایملر و فولکس واگن نیز در بازار فرانکفورت به ترتیب 1.54 و 1.07 درصد کاهش داشته است.

منبع:ایران جیب



نظرات