1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تعرفه واردات خودروهای هیبریدی چند درصد است؟

تعرفه واردات خودروهای هیبریدی چند درصد است؟

12 دی 1395
  • 1

گمرک جمهوری اسلامی ایران تعرفه واردات انواع خودروهای سواری هیبریدی با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ سی.سی را اعلام کرد که بر این اساس واردکنندگان باید پس از ثبت سفارش خودرو، حقوق ورودی، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات علی الحساب آن را بپردازند.

ماشین های هیبیریدی وسایل نقلیه ای اند که از ادغام دو و یا چند پیشرانه انتقال نیرو ایجاد شده اند که به طور مستقیم یا غیر مستقیم به سیستم انتقال قدرت وابسته اند.

بیشتر خودروهای هیبریدی تولید شده تاکنون از نوع بنزینی- الکتریکی اند، گرچه بعضی شرکت های خودروسازی مانند پژو- سیتروئن خودروهای هیبریدی از نوع دیزل- الکتریکی نیز تولید کرده اند.

به گزارش شنبه گمرک جمهوری اسلامی ایران، خودروهای سواری هیبریدی با حجم موتور۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی.سی در ردیف تعرفه «۸۷۰۳۲۲۱۰»، ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی.سی در ردیف تعرفه «۸۷۰۳۲۳۱۱»، ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌.سی در ردیف تعرفه «۸۷۰۳۲۳۲۱» و بیشتر از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سی‌.سی در ردیف تعرفه «۸۷۰۳۲۳۳۱» جداول تعرفه‌ای مقررات صادرات و واردات طبقه‌بندی می‌شوند. برپایه این گزارش، واردات خودروهای سواری هیبریدی مشمول چهار درصد حقوق ورودی به ازای هر دستگاه برمبنای ارزش سیف (بهای خرید کالا در مبدا به اضافه هزینه بیمه و حمل و نقل) است.

واردکنندگان خودروهای هیبریدی باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و چهار درصد مالیات علی‌الحساب نیز پرداخت کنند.

خودروهای هیبریدی مجاز به واردات ابتدا در کمیته فنی خودرو بررسی و تصویب شده و سپس برای اجرا به گمرک ابلاغ می‌شود.

واردکنندگان خودروهای هیبریدی در نخستین گام باید مجوز ثبت سفارش را از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ کنند.

منبع:ایرنا



نظرات

  • ناشناس ناشناس (12 دی 1395 ساعت 14:51)

    من الان یه سوال از این وارد کنندگان دلال محترم دارم!!! مگه تعرفه واردات ماشینای هیبرید 4 درصد نیست؟!؟! پس چرا به عنوان مثال، قیمت یه پریوس اندازه یه کرولا که داره با تعرفه نزدیک به 40 درصد وارد می شه، هست؟!؟! اختلاف قیمت دلاریشون هم زیاد نیست تازه، حدود 4 هزار دلاره فقط!!! اینجاست که باید بگیم ما چقدر بدبختیم، که حتی اگه دولت هم تعرفه واردات رو کم کنه، این دلالان محترم به صورت خودجوش تعرفش رو می برن بالا و گرونش می کنن!!!