1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. عمده خودرو های قاچاق ، کارکرده هستند

عمده خودرو های قاچاق ، کارکرده هستند

8 شهریور 1395
  • 0

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان این که کالاهای قاچاق وارداتی از نوع خودرو کالایی نیستند که به صورت پنهان یا از مبادی خارج از گمرک وارد کشور شوند گفت : خودروهای قاچاقی که وارد کشور می شوند اسناد و مدارکی ندارند .

رضایی گفت: ‌اغلب این خودرو ها که وارد کشور می شوند بازسازی شده و خودروهای کارکرده بودند که مدارک کمپانی ندارند و گاهی این خودرو ها بعد از کشف تا زمانی که ما تصمیم به صادرات آن بگیریم سه سال طول می کشد که در واقع قیمت تمام شده آن کاهش پیدا می کند که هزینه انبار، نگهداری و مسایل دیگر در این خصوص خیلی جای بحث دارد .

رئیس انجمن صنفی وارد کننده خودرو افزود: اغلب این خودرو ها دست دوم هستند و خودروهای صفر کیلومتر قاچاق نمی شوند ضمن اینکه اغلب خودروهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند ، ‌بالای ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی هستند که وارد کردن و پلاک کردن این خودروها در داخل کشور ممنوع است.

وی افزود : ما اگر بخواهیم قطعات این خودروها را در بازار داخلی بفروشیم به نگهداری کالای قاچاق در بازار ایران کمک کردیم .

وی ادامه داد : حتی اگر بخواهیم قطعات این خودروها را در بازار عرضه کنیم باید دید که به چه صورت این خودروها را خرد کنیم به چه قیمتی بفروشیم و چه نهادی برای این قطعات باید قیمت گذاری کنند.

رضایی گفت : طبق منویات مقام معظم رهبری اصل بر امحاء این کالاهاست که در بحث امحا نیز اصل بر آتش کشیدن نبود بلکه هدف این بود که ما دست قاچاقچی را کوتاه کنیم و نگذاریم قاچاقچی جرات کند کالای قاچاق را وارد کشور کند و یا اقدام به قاچاق کالا کند.

همچنین محمد طحانپور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ارتباط زنده تلفنی با برنامه تیتر امشب در بحث قاچاق لوازم خانگی افزود: خوشبختانه در هفته دولت سه کارخانه لوازم خانگی با مشارکت سرمایه گذار داخلی و خارجی به بهره برداری رسید .

وی گفت: دولت عزم خود را جزم کرده است که با قاچاق مبارزه کند .

طحان پور افزود : یکی از اولویت های برخورد با قاچاقچیان باید این موضوع باشد که با همکاری قوه قضاییه باید اسامی قاچاقچیان اعلام و مشخصات این افراد برای مردم افشا شود .

وی گفت : خیلی از واحدهای صنفی که سالم کار می کنند در معرض اتهام هستند بنابراین برای ما مهم این است که جلوی قاچاق را بگیرند تا کارگران ما بیکار نشوند. رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه افزود :‌ ارز ما که برای واردات دارو باید مورد استفاده قرار گیرد صرف واردات لوازم خانگی بی کیفیت نشود.

وی گفت: باید سر منشا واردات این کالاهای قاچاق گرفته شود چرا که این موضوع سازماندهی شده است و نمی توان کانتینر ۴۰ فوتی را به صورت پنهان وارد کشور کرد. طحانپور افزود:‌ در بحث برخورد با کالاهای قاچاق باید با واحد های صنفی به سراغ فروشندگان برویم اگر فاکتور فروش داشت کاری نداشته باشیم در غیر این صورت برخورد کنیم.

منبع:تسنیم



نظرات