1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. حذف تحریم خودرو از ۲۰ ژانویه

حذف تحریم خودرو از ۲۰ ژانویه

21 دی 1392
  • 8

دبیر انجمن قطعه سازان خودرو از لغو تحریم خودرو از ۲۰ ژانویه خبر داد.

ساسان قربانی، دبیر انجمن قطعه سازان خودرو در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص لغو بخشی از تحریم های خودرو اظهار داشت: بر اساس توافقات ژنو از ۲۰ ژانویه تحریم صنعت خودرو کشور لغو می‌شود و ماحصل این موضوع در ثبت سفارش‌ها، گشایش اعتبار و سایر فرایند آن پس از ۶ ماه مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی صنایع کشور امروز انتقال پول است افزود: با توجه به اینکه تحریم‌های بانکی همچنان ادامه دارد و نقل و انتقال پول هزینه بالایی(حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد)تا مقصد نهایی دارد با توافقاتی که با بانک‌های اروپایی و آسیایی انجام شده است این معضل نیز تا حدودی حل خواهد شد.

قربانی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود کاهش نرخ دلار قیمت خودروهای داخلی تغییری نکرده است و خودروسازان مقاومت می‌کنند گفت: تاثیرات لحظه‌ای نرخ دلار تاثیر چندانی بر قیمت خودرو نخواهد داشت و تاثیرات آن به کندی صورت می‌گیرد و زمان بر است.

دبیر انجمن قطعه سازان خودرو خاطر نشان کرد: از زمانی که مواد اولیه برای تولید خودرو خریداری می‌شود تا زمانی که محصول نهایی ساخته می‌شود و وارد بازار می‌شود نرخ ارز در نوسان است و بهای خودرو با این نوسان نمی‌تواند هماهنگ شود.

به گزارش ایلنا، دبیر انجمن قطعه سازان خودرو در حالی این سخنان را بیان می‌کند که هفته گذشته انجمن حمایت از مصرف کنندگان از خودروسازان تقاضا کرد تا نسبت به تطبیق قیمت خودروهای تولیدی و کاهش آن، اقدامات عاجل و جدی را به عمل آورند.

اخیرا این انجمن در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: قیمت خودروهای تولیدی در داخل کشور بر پایه ارز ۳۶۰۰ تومانی تعیین شده است که با توجه به کاهش قیمت ارز توجیهی ندارد و باید مورد بازنگری قرار گیرد. با توجه به این امر که مورد تاکید شورای رقابت قرار گرفته و همچنین مطابق برآوردهای انجمن حمایت از مصرف کنندگان، تعیین قیمت خودرو براساس نرخ ارز ۲۶۵۰ تومانی باید به کاهش قیمت خودرو تا حدود ۲۰ درصد منجر گردد.

بر این اساس، قیمت پراید ۱۳۲ LE باید تا ۴ میلیون تومان، قیمت سمند SE تا ۵ میلیون تومان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو پارس سال یورو تا مبلغ ۷ میلیون تومان و تندر E۱ تا ۸ میلیون تومان کاهش پیدا کند.

حال باید دید سرانجام مقاومت خودروسازان و قهر مردم با صنعت خودرو تا چه زمانی ادامه دارد؟!


منبع ایلنا


نظرات

  • matin matin (29 دی 1392 ساعت 09:43)

    این تیترهایی که تو قسمت اخبار اقتصادی گذاشتین کدومش رو باید باور کنیم!!!! گرونتر میشه 5-4 تومن میاد پایین یا...

  • حسین حسین (23 دی 1392 ساعت 15:59)

    اینا کی عملی میشود؟

  • هههههه هههههه (23 دی 1392 ساعت 07:55)

    چقدر خنده دار بود .....ممنون که اسباب شادی ما را فراهم کردین

  • Reza Reza (23 دی 1392 ساعت 04:32)

    حداقل تعرفه واردات رو کم کنن

  • محمد محمد (21 دی 1392 ساعت 20:48)

    که شش ماه دیگه بلــــــــه!؟

  • hamid hamid (21 دی 1392 ساعت 18:16)

    چطوریه که موقعی ارز بالا میره نوسان نیست و به شدت از بازار تبعیت میکنند حالا که نرخ ارز کاهش پیدا کرده شده نوسانات بازار !!!!!!!!!

  • یک نفر یک نفر (21 دی 1392 ساعت 16:51)

    همین چند تایی که نوشتند اگر پایین بیاید بقیه هم پایین می آیند. اینهایی که نام برده پرفروش ترینها هستند.

  • سروش سروش (21 دی 1392 ساعت 15:48)

    خب تقریبا: پراید میشه14،سمند 19 الی 22،تندر26،تیپ2 و پارس به ترتیب 28 و 25!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    پس رانا و 206 تیپ5 و...کشک هستن یا اونا تولید داخل نیستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟