1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. یکماه دیگر، قرارداد رنو امضا میشود

یکماه دیگر، قرارداد رنو امضا میشود

19 دی 1395
  • 1

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و رنوی فرانسه در حالی مهر ماه امسال توافقنامه همکاری مشترک به امضا رساندند که این توافقنامه هنوز به قرارداد تبدیل نشده؛ بنابراین دو طرف فعلا به فاز اجرایی مشارکت خود ورود نکرده‌اند.

این در شرایطی است که به گفته یک منبع آگاه، توافقنامه سازمان گسترش و رنو اواسط بهمن‌ماه امسال و همزمان با دهه فجر به قرارداد تبدیل خواهد شد.این منبع آگاه تاکید می‌کند که هم‌اکنون کارگروهی متشکل از نمایندگان رنو و سازمان گسترش، در ایران مشغول انجام کارهای مقدماتی تبدیل توافقنامه موردنظر به قرارداد هستند. گفته‌های وی در شرایطی است که بعد از عقد تفاهم‌نامه، رنو و سازمان گسترش سیاست سکوت را در مورد همکاری مشترک خود در پیش گرفته و هیچ خبر جدیدی را درباره پیشبرد همکاری مشترک شان منتشر نکرده‌اند.

حال با توجه به فعالیت کارگروه مشترک سازمان گسترش و رنو، به‌نظر می‌رسد دو طرف در سکوت خبری مشغول پیش بردن پروژه مشترک شان هستند و با تبدیل شدن توافقنامه میان آنها به قرارداد در بهمن‌ماه امسال، دو طرف احتمالا از اوایل سال آینده وارد فاز اجرایی خواهند شد.رنو پیش‌تر هم اعلام کرده که تولید محصول در ایران را از سال ۲۰۱۸ کلید خواهد زد و قصد دارد خودروهایی از جمله کوئید، داستر، سیمبول و حتی کپچر را در کشور به تولید برساند. طبق توافقنامه رنو و سازمان گسترش، سایت بن رو (زیرمجموعه سایپا)، به خودروساز فرانسوی واگذار خواهد شد تا این شرکت فاز اول تولید محصولات خود در ایران را با این کارخانه حاضر و آماده پیش ببرد.گفته می‌شود خودروهای تولیدی رنو در ایران، مختص بازار کشور بوده و در هیچ یک از مراکز جهانی تولید این شرکت، تولید نخواهد شد. در بین خودروهای مدنظر رنو برای بازار ایران، مدل کوئید بیش از بقیه سر و صدا و حاشیه به پا کرده، زیرا از آن به‌عنوان محصولی نسبتا ارزان‌قیمت (حدود ۳۰ میلیون تومان) یاد می‌شود.

منبع:دنیای اقتصاد



نظرات

  • مهدی مهدی (19 دی 1395 ساعت 15:56)

    واقعا متاسفم تازه از سال 2018
    همین الان فولکس حاضره بیاد سه خودرو بخواهید صبح میان قرارداد میبندند
    رنو کویید واقعا که همان رنو5 قدیم یکم فکر کنید
    کپچر بسیار ناجور صندلی عقب جانداره سر هم میخوره به طاق نسبت به قیمت افتضاحه همان 206 با فنر بندی بلندتر !!! قیمت 110 میلیون
    داستر 2000سی سی خوبه بشرطی که اولا 4WD , قیمت حداکثر 75 بشه وصندلی هاهم بهتر باشه
    سیمبل هم حداکثر 40 می ارزه