1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قرارداد رنو نهایی شد

قرارداد رنو نهایی شد

5 اردیبهشت 1396
  • 1

وزیر صنعت از نهایی شدن قرارداد خودرویی با رنو خبر داد و در مورد قرارداد سایپا و سیتروئن گفت: قرارداد این دو شرکت وارد مرحله اجرایی شده و سیتروئن قسط اولیه خود را واریز کرده است.

 قرارداد رنو نهایی شد

محمدرضا نعمت زاده در نشست خبری امروز در پاسخ به خبرنگاران در خصوص وضعیت قراردادخارجی شرکت های خودروساز و به ویژه قراردادرنو، تصریح کرد: دردو مورد قراردادهای خارجی به بالای ٩٥ درصد توافق شده و البته ما تعجیل به نفع ما نیست درزمینه مشارکت طرف رنویی بسیار جدی است .

نعمت زاده با اعلام اینکه رنو به ما نامه داده است ، گفت : در مورد بن رو قیمت را اضافه کردیم، هیات مدیره رنو قبول کرد و امیدواریم که کار مفیدی باشد.

وزیر صنعت افزود: در مورد بنز هم کار تمام شده و ما در حال گروکشی هستیم برای افزایش سهم داخل چون می خواهند قطعات موتور را وارد کنند و ما می گوییم امکان ساخت داخل وجود دارد.

نعمت زاده در پاسخ به اینکه گفته می شود بانک مرکزی قرار است جلسه ای با وزارت صنعت داشته باشد تا نرخ سود خودروسازان را مطابق با نرخ سود مصوب هماهنگ کنند، افزود: هفته قبل در کمیته اعتباری بانک مرکزی جلسه ای بود. پیش از آن جلساتی را با خودروسازان داشتیم تا رقم سود خود را که برای جذب نقدینگی تعدیل کنند. در نهایت با بررسی خودروسازان به نتیجه مشترکی رسیدیم که به زودی اعلام می شود.

او درباره اینکه چرا برخی از شرکت های واردکننده خودرو هنوز از شرکت های واسط مجوز دارند، اظهار کرد: نمایندگی ها به دلیل تحریم رها بود و خیلی ها از گرفتن نمایندگی سرباز می زدند و خودروهای دست دوم می فروختند. ما برای اینکه این موضوع را ساماندهی کنیم این شرایط را گذاشتیم که اگر از نمایندگی واسط هم مجوز اخذ شد اشکالی ندارد. بعد از برجام قانون سختیگرانه تر شد اکنون باید نمایندگی ها از شرکت مادر باشد.

وزیر صنعت اضافه کرد: طبق گزارشات دریافتی این شرکت ها اکنون وضعیت خوبی دارند و چون روند مذاکرات متفاوت است مدت زمان برخی برای گرفتن مجوز از شرکت های مادر تمدید شده است.

نعمت زاده با اشاره به قرارداد سایپا و سیتروئن گفت: قرارداد این دو شرکت وارد مرحله اجرایی شده و سیتروئن قسط اولیه خود را واریز کرده است.

منبع : تسنیم



نظرات

  • حسن حسن (5 اردیبهشت 1396 ساعت 10:02)

    از وضعیت سهام سایپا کاملا مشخصه که قرار داد نهایی شده.
    بیشتر از این انتظار نمیره