1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. برنامه «رنو» برای ایران تولید 250هزار خودرو طی 6 سال

برنامه «رنو» برای ایران تولید 250هزار خودرو طی 6 سال

20 مهر 1396
  • 1

مدیرعامل گروه خودروسازی رنو:براساس یک برنامه 6ساله 250هزار خودرو «رنو» در ایران تولید می شود. تولید خودروهای رنو در این برنامه شش ساله به بیش از 250 هزار خودرو در سال خواهد رسید. همچنین 150 هزار دستگاه به ظرفیت تولید خودروهای رنو در ایران افزوده خواهد شد. کارلوس گون مدیرعامل گروه خودروسازی رنو، از برنامه های میان مدت این گروه برای خبرنگاران سخن گفت.

 برنامه «رنو» برای ایران تولید 250هزار خودرو طی 6 سال

مطابق این برنامه شش ساله، درآمد سالانه رنو به بیش از 70 میلیارد یورو خواهد رسید و در پایان شش سال حاشیه عملیاتی این شرکت بیش از 7درصد خواهد بود.

رنو پیش بینی کرده که فروش خودرو در پایان این برنامه شش ساله، به 5 میلیون دستگاه در سال خواهد رسید. گسترش سبد محصولات از جمله خودروهای تجاری سبک، خودروهای برقی و خودروهای خاص منطقه ای، از برنامه های دیگر این شرکت است.

نقش ایران

مطابق برنامه اعلام شده، رنو سرمایه گذاری ویژه ای به روی دو کشور استراتژیک در منطقه AMI (آفریقا، خاورمیانه، ایران و هند) یعنی ایران و هند کرده است.

به طور خاص در ایران، تولید خودروهای رنو در این برنامه شش ساله به بیش از 250 هزار خودرو در سال خواهد رسید. همچنین 150 هزار دستگاه به ظرفیت تولید خودروهای رنو در ایران افزوده خواهد شد. رنو در طول این شش سال علاوه بر معرفی محصولات جدید شبکه توزیع خاص رنو را به بهترین نحو در ایران راه اندازی می کند و توسعه خواهد داد به طوری که به سهم بازار بیش از 15 درصد دست یابد.

کارلوس گون در حین کنفرانس خبری که برای رونمایی از برنامه میان مدت رنو در پاریس برگزار شد با تاکید بر اهمیت بازار ایران تاکید کرد که رنو ایران را ترک نخواهد کرد و برای این کشور برنامه ریزی بلند مدت و جدی دارد.

سال گذشته رنو بهترین عملکرد خود را از ابتدای حضور بی وقفه خود در ایران از سال 2004 تجربه کرد و رکورد تولید و فروش را شکست. در 9 ماهه اول سال 2017 نیز رکوردهای جدیدی از تولید و فروش به ثبت رسیده است. محصولات رنو در ایران که از ابتدای تولید صدرنشین ارزیابی های کیفی بودند، در سال 2017 اکثرا چهار ستاره کیفی را از آن خود کردند.

طبق آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت ساندرو، ساندرو استپ وی و تندر90 اتومات، پارس تندر و تندر90 پلاس دارای 4 ستاره و تندر90 دستی و تندر90 پیکاپ 3 ستاره کسب کرده اند.



نظرات

  • علی علی (20 مهر 1396 ساعت 13:38)

    همون و که زاییدی بزگ کن بعدی پیش کش