1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پراید توان رقابت با خودروهای وارداتی‌ هم‌تراز خود را ندارد

پراید توان رقابت با خودروهای وارداتی‌ هم‌تراز خود را ندارد

12 مهر 1396
  • 3

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه پراید مدتهاست در صنعت خودروسازی جولان می دهد،گفت: خودروهای خارجی با کیفیت همسو با قیمت پراید اگر وارد کشور شوند،پراید توان رقابت با خودروهای خارجی را نخواهد داشت.

 پراید توان رقابت با خودروهای وارداتی‌ هم‌تراز خود را ندارد

محمدعزیزی درباره وضعیت تولید خودرو درکشور، گفت: زمانی که مجوز ورود خودروهای خارجی هم تراز قیمت پراید را صادر نمی کنیم، نمی توان شاهد ایجاد فضای رقابتی در بازار باشیم، زیرا هم تراز قیمت پراید می توان خودروهای خارجی با کیفیت مناسب را از چرخه واردات وارد کشور کرد.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی ،تصریح کرد: برای جلوگیری از ضربه زدن به ایران خودرو و سایپا مجوز ورود خودروهای خارجی هم‌تراز قیمت پراید داده نمی شود اما بدیهی است که باید حمایت از تولید داخلی در اولویت قرار بگیرد و در نهایت ارتقا کیفی خودرو برای جایگزینی پراید با رعایت اصول فنی در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خودروهای خارجی با کیفیت همسو با قیمت پراید اگر وارد کشور شوند،پراید توان رقابت با خودروهای خارجی را نخواهد داشت.

عزیزی با بیان اینکه پراید مدت‌هاست در صنعت خودروسازی جولان می دهد، افزود: امکانات خودرو و تنوع تولید در صنعت خودروسازی باید همراه با رعایت استانداردهای تولید باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،یادآورشد:بطور مثال خودرو سازان اعلام می کنند که استقبال از خودرو پراید مناسب بوده است و این امر برای زمانی است که خودروی برای رقابت با پراید در بازار مشاهده نمی شود .



نظرات

  • فرزاد فرزاد (12 مهر 1396 ساعت 14:01)

    (عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی ،تصریح کرد: برای جلوگیری از ضربه زدن به ایران خودرو و سایپا مجوز ورود خودروهای خارجی هم‌تراز قیمت پراید داده نمی شود)

  • رهگذر رهگذر (12 مهر 1396 ساعت 12:24)

    باسلام. ممنوعیت واردات خودرو به بهانه حمایت از تولید ملی درحالی که تولید ملی درحال تولید خودرو فاقد هیچگونه استاندارد ایمنی است کار اشتباهی است. تولید ملی باید درخدمت رفاه مردم باشد نه ابزار قتاله ایشان را تولید نماید. این را نمیشود تولید ملی گفت چون کالای مفیدی دران تولید نمیشود.

    ali ali (14 مهر 1396 ساعت 11:05)

    مگه جون مردم مهمه