1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. حضور پژو در ایران با آخرین فناوری روز دنیا

حضور پژو در ایران با آخرین فناوری روز دنیا

4 اسفند 1395
  • 2

مدیرعامل پژو وعده داده است شرکت متبوعش با آخرین فناوری روز دنیا در ایران حضور یابد. در پسابرجام بحث شراکت با غول‌های خودروسازی دنیا در کانون توجه قرار گرفته و در این زمینه توافقاتی هم حاصل شده است. پژو و مرسدس بنز و همچنین فیات از جمله کارخانه‌های خودروسازی مهمی هستند که خواستار سرمایه‌گذاری در ایران شده اند.

آنچه در این زمینه مد نظر قرار گرفته، این است که نباید ایران تبدیل به بازار این خودروسازان شود. مسئولان ایرانی بر تولید مشارکتی برای صادرات محصولات مشترک تاکید دارند. اگر این مهم محقق شود، سرمایه‌گذاری خودروسازان خارجی در ایران می‌تواند باعث ایجاد اشتغال شود. از طرف دیگر، موضوعی که مورد توجه قرار گرفته این است که خودروسازان داخلی باید فناوری‌های جدید را به ایران بیاورند. کیفیت خودرو‌های داخلی در ایران همواره محل مناقشه بود و مردم خواستار افزایش کیفیت خودرو‌های داخلی هستند. در کنار این مسائل، اینکه ایران با کدام خودروساز مشارکت کند و نوع قراردادی که بسته می‌شود به چه شکل باشد، در ماه‌های اخیر بار‌ها مورد توجه قرار گرفته است. پژو پیش از این سابقه همکاری با خودروسازان ایرانی را داشته است، اما در زمان تحریم‌ها این شرکت قرارداد خود را به صورت یکطرفه فسخ کرد.

در کنار این مساله که پژو اگر می‌خواهد دوباره به ایران بیاید باید غرامت پرداخت کند، این موضوع هم مورد توجه بوده است که باید قرارداد‌های جدید به گونه‌ای تنظیم شود که در صورت فسخ یکطرفه، شرکت پژو غرامت آن را بپردازد. در کنار تمامی این مسائل بحث کیفیت خودرو‌های پژو نیز مورد توجه قرار گرفته است. برخی بر این باورند که پژو کارخانه بزرگی نیست و خودرو‌هایش کیفیت خوبی نداشته، تا جایی که در ایران شاهد آتش گرفتن خودرو‌های تولیدی این کارخانه بوده‌ایم. روز گذشته مدیرعامل پژو گفت: آتش گرفتن پژو ۴۰۵ در دورانی اتفاق افتاد که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی ما مجبور شدیم همکاری‌های خود با ایران‌خودرو را به پایین ترین سطح کاهش دهیم.

به گزارش ایلنا، ژان فیلیپ ایمپراتو درباره تاثیر احتمالی سیاست‌های دولت جدید آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور بر فعالیت‌های مشترک این برند با شرکت‌های ایرانی گفت: در جهان امروز نمی‌توانیم به صورت جزیره‌ای زندگی کنیم و مجبور هستیم با تمام دنیا تعامل داشته باشیم. این راز بقا و حیات همه کشورهاست. او ادامه داد: ما در حوزه صنعت فعال هستیم و کار اقتصادی انجام می‌دهیم. ما در شرکت پژو تلاش می‌کنیم، تا جایی که امکان داشته باشد از سیاست به دور باشیم. مدیر عامل پژو تصریح کرد: ما همکاری خود با ایران خودرو را بر اساس چارچوب‌های حقوقی سامان دادیم و بابت این همکاری نگرانی نداریم. ضمن آنکه در روزهای گذشته، وزارت خارجه فرانسه حمایت خود را از برجام و توافق هسته ای اعلام کرده است. ما نیز با تمام قدرت به قراردادهایی که با ایران خودرو امضا کرده‌ایم پایبند خواهیم بود.

ایمپراتو تصریح کرد: ما در ایران به دنبال یک فعالیت برد-برد هستیم. صحبت‌هایی که با وزیر صنعت ایران داشتیم نشان از این دارد که طرف ایرانی هم به دنبال همین مدل تفاهم است. ما با آخرین تکنولوژی روز دنیا در ایران حضور پیدا خواهیم کرد و تولیدات شرکت مشترکی که با ایران خودرو تاسیس کرده ایم (ایکاپ)، دلیلی بر صحت این ادعاست. مدیرعامل پژو در پایان در خصوص آتش‌سوزی خودروهای پژو ۴۰۵ گفت: این مساله ارتباطی به شرکت پژو ندارد. آتش‌سوزی‌ها در دورانی اتفاق افتاد که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی ما مجبور شدیم همکاری‌های خود با ایران‌خودرو را به پایین ترین سطح کاهش دهیم. در واقع در این خصوص هیچ مسئولیتی بر عهده پژو نیست.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • مهدی مهدی (4 اسفند 1395 ساعت 12:06)

    اقا دنیا بدنبال خودرو برقی است این تکنولوژی باید بیاد و متخصصین ما تو برق خیلی قوی هستند دانش را دارند باید حمایت شوند همین الان باید شروع کنیم حداق بیست درصد خودرو ها را برقی تولید کنیم
    دیرآقا دیر آقا دیر آقا دیر آقا دیر ........

  • مهدی مهدی (4 اسفند 1395 ساعت 12:02)

    پژو 2008 در نمایشگاه دیدم از نظر بدنه بسیار ضعیف و کیفیت رنگ بسیار بد و مانند 206 کوچلو ولی موتور نمیدانم
    206 را بلیست درصد بهبود دادند و اسمش شده 2008 اما حتما قیمت نجومی در نظر دارند ولی اگر 40 میلیون میدادند می ارزه ولی میدونید که قیمتش را خیلی بالا میدند