1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. مردم از خدمات پس از فروش کدام خودروها راضی ‌ترهستند؟

مردم از خدمات پس از فروش کدام خودروها راضی ‌ترهستند؟

28 خرداد 1396
  • 0

گزارش رضایت‌مندی مشتریان از خدمات پس از فروش در حالی اعلام شده که طبق آن، رده‌های اول تا چهارم در اختیار وارد‌کنندگان قرار گرفته است.

 مردم از کدام خدمات پس از فروش خودروها راضی ‌ترهستند؟

بر این اساس، معین موتور (عرضه‌کننده محصولات پورشه در ایران) با 776 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. این شرکت 6 درصد افزایش را نسبت به سال 94 در کارنامه خود ثبت کرده است؛ این شرکت همچنین توانسته 26 واحد امتیاز بیشتر از هدف مدنظر وزارتخانه یعنی امتیاز 750 را کسب کند.دومین رتبه شاخص رضایت‌مندی مشتریان خودرو به ایرتویا با 762 امتیاز رسیده است. با وجود این شرکت در سال 95 در مقایسه با سال 94 میزان 8/ 0 درصد کاهش امتیاز را به خود دیده است. با وجود اینکه مشتریان امتیاز کمتری نسبت به سال 94 به ایرتویا داده‌اند، اما فاصله امتیاز این شرکت 12‌واحد بیشتر از هدف وزارت صنعت است.

رتبه سوم جدول مذکور متعلق به شرکت اطلس‌خودرو (عرضه‌‌کننده محصولات کیا موتورز کره در ایران) با 749 امتیاز است. با وجود این شرکت مذکور 4/ 0 درصد کاهش امتیاز را در سال 95 در مقایسه با سال 94 به خود دیده است. فاصله امتیاز این شرکت با هدف وزارتخانه نیز یک واحد کاهش یافته است. در این بین، آسان موتور (عرضه‌‌کننده خودروهای هیوندایی کره در ایران) با 746 امتیاز در رده‌ چهارم رضایت‌مندی مشتریان از خدمات پس از فروش قرار گرفته است.

این شرکت در سال 95 توانسته امتیاز خود را 3/ 2 درصد در مقایسه با سال 94 افزایش دهد. باوجود این فاصله امتیاز این شرکت با هدف وزارت صنعت 4 واحد کاهش را نشان می‌دهد. در رده پنجم اما به ایران خودرو می‌رسیم، بزرگترین خودروساز کشور که با امتیاز 735 توانسته بهترین جایگاه رضایتمندی از خدمات پس از فروش را در بین خودروسازان کشور از آن خود کند. این شرکت با کسب این امتیاز در مقایسه با سال 94 توانسته 5 درصد به رضایتمندی مشتریان بیفزاید. با وجود این فاصله امتیاز این شرکت با هدف 750 امتیازی وزارت صنعت 15 واحد است.پس از ایران خودرو اما 4 شرکت وارد‌کننده خودرو قرار دارند؛ براین اساس رتبه ششم تا نهم جدول رضایت‌مندی مشتریان از خدمات پس از فروش به ترتیب به شرکت‌های آرین موتور پویا (عرضه کنند محصولات میتسوبیشی در ایران) و پرشیا خودرو (عرضه‌کننده محصولات بی‌ام‌و در ایران)، ستاره ایران (عرضه‌کننده محصولات بنز در ایران) و نگین‌خودرو (عرضه‌‌کننده محصولات رنو در ایران) تعلق دارد که این چهار شرکت به ترتیب 728، 720، 717 و 713 امتیاز به دست آورده‌اند.

پشت سر این شرکت‌ها اما پارس‌خودرو قرار دارد که با امتیاز 700 در رده دهم جدول جا خوش کرده است. پارس‌خودرو در سال 95 در مقایسه با سال 94 توانسته یک درصد افزایش در رضایتمندی مشتریان نسبت به خدمات پس از فروش به دست بیاورد. پس از پارس‌خودرو، شرکت سایپا با 694 امتیاز قرار دارد. هر چند امتیاز این شرکت در سال 95 در مقایسه با سال 94 به میزان 5/ 5 درصد افزایش داشته است اما امتیاز این شرکت با هدف 750 امتیازی وزارت صنعت 56 واحد فاصله دارد. و اما رده دوازدهم و سیزدهم جدول امتیاز مشتریان از خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌‌کننده خودرو عمدتا به شرکت‌های بخش خصوصی که به تولید خودروهای چینی مشغول هستند، تعلق دارد. به‌طوری که پرستوی آبی ارگ (نمایندگی خدمات پس از فروش خودروسازان راین) با 684 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد. بعد از آن آلفا موتور (عرضه‌کننده محصولات آلفارومئو در ایران) با امتیاز 683 در رده سیزدهم قرار دارد.

بعد از آن، شرکت کرمان موتور (عرضه‌کننده محصولات هیوندای و جک و لیفان در ایران)با امتیاز 683 در رده چهاردهم قرار دارد. رامک یدک نیز که عرضه‌‌کننده خودروهای سانگ یانگ در ایران به‌شمار می‌رود، با امتیاز 676 در رده پانزدهم قرار دارد. پس از این‌ها، پنج شرکت عرضه‌‌کننده خودرو به ترتیب شامل گروه بهمن (عرضه‌‌کننده مزدا و بسترن)، مدیران خودرو (عرضه‌کننده محصولات چری در ایران)، مدیاموتور (عرضه‌‌کننده محصولات ام‌جی چین در ایران)، افرا موتور (عرضه‌‌کننده محصولات ولوو در ایران) و دیار خودرو (عرضه‌کننده محصولات گریت وال در ایران) در رده پانزدهم تا بیستم قرار دارند که این شرکت‌ها به ترتیب امتیاز 676، 666، 662، 635، 601 و 581 را به‌دست آورده‌اند.



نظرات