1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. واردکنندگان متفرقه‌ از واردات خودرو منع شدند

واردکنندگان متفرقه‌ از واردات خودرو منع شدند

21 دی 1395
  • 0

واردات خودرو از سوی واردکنندگان متفرقه ممنوع شد. در حال حاضر تنها نمایندگی‌های رسمی و مستقیم خودروسازان خارجی در ایران مجاز به واردات این محصول هستند.

هفته گذشته با ابلاغ دستورالعمل مصوب هیات دولت مبنی بر ساماندهی واردات و بازار ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت با ایجاد تغییراتی در سایت ثبتارش (سامانه سیستم مدیریت ثبت سفارش واردات/ تحت مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت)، واردات خودرو از سوی شرکت‌های نمایندگی غیر مستقیم خودروسازان خارجی را متوقف کرد.

به دنبال‌ آن خبر می‌رسد که از ابتدای هفته جاری نیز واردات خودرو از سوی شرکت‌های متفرقه واردکننده خودرو (شرکت‌های غیر نمایندگی) متوقف شده و این شرکت‌ها نیز دیگر امکان ثبت سفارش واردات خودرو در سامانه ثبتارش را ندارند.

در این زمینه یک مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت، با تایید ممنوع شدن واردات خودرو از سوی شرکت‌های واردکننده متفرقه و غیر نمایندگی، اظهار کرد:" براساس دستورالعمل جدید ابلاغی به وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرط ثبت سفارش واردات خودرو و دیگر کالاهای با دوام، داشتن نمایندگی مجاز آن برند وارداتی و شبکه خدمات پس از فروش؛ به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود".

وی با بیان اینکه در این زمینه با تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت دو دسته از واردات خودرو منع شدند، خاطرنشان کرد:" دسته اول شرکت‌هایی هستند که نمایندگی خودروسازان خارجی را به صورت غیر مستقیم و از شرکت‌های واسطه اخذ کرده‌اند".

این مقام مسوول تصریح کرد:" دسته دوم که از واردات خودرو منع شده‌اند شرکت‌های واردکننده متفرقه هستند که اصلا نمایندگی خودروسازان خارجی را نداشته و برای واردات با شرکت‌های نمایندگی خودروسازان خارجی قرارداد می‌بستند که این دسته نیز دیگر امکان ثبت سفارش و واردات خودرو را نخواهند داشت".

منبع:ایران جیب



نظرات