1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. موتورسیکلت‌ها حدود ۴ برابر خودروها آلودگی تولید می کنند

موتورسیکلت‌ها حدود ۴ برابر خودروها آلودگی تولید می کنند

20 آبان 1396
  • 2

رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به وضعیت استاندارد موتورسیکلت‌های موجود گفت: یک موتورسیکلت کاربراتوری چهار برابر یک خودرو ایجاد آلودگی می‌کند.

 موتورسیکلت‌ها حدود ۴ برابر خودروها آلودگی تولید می کنند

نیره پیروزبخت با بیان اینکه موتورسیکلت‌ها باید با استانداردهای روز اروپا تولید شوند، اظهار کرد: مبنای استاندارد ما، استاندارد روز اروپاست که در آن همه موتورسیکلت‌ها باید انژکتوری باشند. یعنی آنچه در مصوبه ریاست جمهوری نیز به آن اشاره شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت موتورسیکلت‌های ترددکننده در سطح شهر تصریح کرد: اکثر موتورسیکلت‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند کاربراتوری هستند که هم اجازه مسافرکشی دارند و هم باربری که بیشترین آسیب را به وضعیت هوای شهرها وارد می کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه با تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری مخالف است، بیان کرد: سازمان ملی استاندارد اجازه تایید نو به موتورهای کاربراتوری را نمی‌دهد و هم‌راستا با دولت با آنها برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در کمیته آلایندگی به دستور رییس جمهوری فرصتی تعیین شده که موتورسیکلت‌ها تا سال آینده از کاربراتوری به انژکتوری تبدیل شوند. در این میان سازمان ملی استاندارد نیز به دنبال این است که استانداردهای موجود در مورد موتورسیکلت‌ها ارتقاء یابد و در این راستا مانند خودرو تایید نو داشته باشند که در این راستا در مورد موتورسیکلت‌ها دو مساله وجود دارد که یکی از آنها آلایندگی و دیگری ایمنی است.

منبع ایسنا


نظرات

  • فرزاد فرزاد (20 آبان 1396 ساعت 16:56)

    از بس که نرخ ارز رو بیش از حد بردن بالا و ارزش ریال رو کردن تو گور که کشور شده آشغال،دونی وسایل موتوری و بجای اینکه وسایل نقلیه کم مصرف و پاک رو ارزون و با شرایط آسون بدست مردم برسونن دارن برعکس عمل میکنن و هی میمکند پول و خون و جون مردم رو، بعدش انتظار محیط زیست و هوای پاک هم دارن!

  • علی آقا علی آقا (20 آبان 1396 ساعت 11:58)

    البته آلودگی به نسبت حجم
    یک موتور سیکلت با موتور 125 سی سی هرگز 4 برابر یک خودرو با یک موتور 1600 سی سی یا بیشتر آلودگی ایجاد نمیکنه حتی اگر موتورش کاربراتوری باشه. اما به نسبت حجم اگر حساب کنیم، بله آلودگی موتور کاربراتوری از موتور انیکتوری خودرو بیشتره.
    امیدوارم از این به بعد دقیق تر صحبت کنند.