1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. "مالیات واردات" خودروهای لوکس چه قدر است؟

"مالیات واردات" خودروهای لوکس چه قدر است؟

11 دی 1392
  • 0

بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده و قانون برنامه پنجم توسعه از همه کالاهای وارداتی به استثنای کالاهایی که در قانون از مالیات معاف شده است معادل ۶ درصد ارزش و حقوق گمرکی مالیات بر ارزش افزوده دریافت می شود.

محمدرضا نادری معاون فنی و امور گمرکی گمرک گفت: بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده و قانون برنامه پنجم توسعه از همه کالاهای وارداتی به استثنای کالاهایی که در قانون از مالیات معاف شده است معادل ۶ درصد ارزش و حقوق گمرکی مالیات بر ارزش افزوده دریافت می شود.

وی گفت: براساس ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده در ۱۷ الی ۱۸ بند مشخص شده که چه کالاها و خدماتی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند که این کالاها شامل محصولات کشاورزی، کالاهای سبد غذایی و مصرفی مردم و اموال غیرمنقول را در پی دارد که معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک افزود: ازتمام خودروهای وارداتی نیز معادل ۶ درصد ارزش و حقوق گمرکی مالیات بر ارزش افزوده دریافت می شود.

براین اساس اگر ارزش یک خودرو ۱۰۰ هزار دلار باشد با احتساب دلار با نرخ ارز اعلام شده از سوی بانک مرکزی این رقم به ریال تبدیل شده و اگر این خودرو حجم موتور کمتر از ۲۵۰۰ سی سی داشته باشد ۴۰ درصد حقوق گمرکی آن معادل ۴۰ هزار دلار نیز به ریال تبدیل شده و ۶ درصد آن به عنوان مالیات دریافت می شود.با احتساب دلار ۲۵۰۰ تومانی از یک خودرو ۱۰۰ هزار دلاری ،۲۱میلیون تومان مالیات دریافت می‌شود.




نظرات